دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌‌الاسلام ابوعلی امام جمعه بهبهان

حوزه/ امام جمعه بهبهان با تأکید بر توجه ویژه مبلغان به بیان فضایل و کرامات امام علی(ع) در این شب های مبارک، گفت: نام و یاد علی و ذکر مناقب این امام همام عبادتی بزرگ بوده و در این شب های عزیز بیان فضایل و کرامات امیرالمؤمنین(ع) افضل اعمال است که مبلغان مدارس علمیه باید به آن توجه خاص و ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ایام با عظمت لیالی قدر، گفت: شب های قدر به‌ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان یکی از بهترین ایامی است که انسان می‌تواند از آن برای استغفار و بخشش گناهان و خطاهای خویش بهره برد.

وی با تأکید بر این که شب های قدر فرصتی ناب جهت دست یابی به اوج معنویت و عبادت خداوند متعال است، افزود: از آنجایی که پرونده اعمال انسان ها در این شب‌ها بسته می‌شوند، مؤمنان تلاش داشته باشند، بهترین استفاده را در این شب‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام ابوعلی، با اشاره به اعمال و اذکار وارده در این شب های عزیز، بیان داشت: قرائت قرآن به‌ویژه سوره قدر، خواندن زیارت عاشورا و اقامه  ۲ رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید و پس از اتمام نماز خواندن هفتاد مرتبه «اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ»، بخشی از اعمال و فضایل مشترک در این ایام است.

وی، احیاء شبهای قدر را دیگر عمل مورد قبول درگاه خداوند متعال عنوان کرد و افزود: احیا شب های قدر، بنا به روایات معصومین(ع) سبب آمرزیده شدن همه گناهان و خطاهای انسان می‌شود.

این استاد حوزه علمیه، در ادامه با بیان این که شب قدر، فرصت توبه و زمانی برای طلب بخشش از پروردگار متعال است، اظهار داشت: مبادا بنده‌ای از این شب های عزیز و مبارک غفلت کند، که راه خوشبختی را بر خود بسته است.

امام جمعه بهبهان، با بیان این که فضیلت شب های قدر ذاتی و جایگاهی والا در عالم تشریع و تکوین دارد، تصریح کرد: شب قدر نه تنها به دلیل نزول قرآن که به خاطر نفس وجودی خویش عظمت دارد.

حجت الاسلام ابوعلی، با تأکید بر توجه ویژه مبلغان به بیان فضایل و کرامات امام علی(ع) در این شب های مبارک، گفت: نام و یاد علی و ذکر مناقب این امام همام عبادتی بزرگ بوده و در این شب های عزیز بیان فضایل و کرامات امیرالمؤمنین(ع) افضل اعمال است که مبلغان مدارس علمیه باید به آن توجه خاص و ویژه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha