جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر حوزه علمیه استان همدان بر لزوم استفاده هر چه بهتر طلاب جوان از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی طی سخنانی درآستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در جمع تعدادی از طلاب و مبلغین استان همدان به تبیین عظمت این ماه پر فضیلت پرداخته و گفت: ماه رمضان  به خاطر نزول قرآن در آن ،اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و ما باید بدانیم که هرچه درقرآن بخواهیم موجود است.

وی افزود:اگربخواهیم از این کتاب آسمانی نهایت استفاده را بکنیم باید در این ماه به اهمیت شب قدر پی ببریم.

مدیر حوزه علمیه همدان همچنین با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین (ع) در خصوص فضیلت ماه رمضان ، یکی از راههای احسان به بندگان از سوی خداوند را قرار دادن ماه رمضان دانسته و گفت: طبق دعای وداع ماه مبارک رمضان ، اوقات این ماه ، بهترین وقت هایی است که می تواند همراه ما باشد.

وی اضافه کرد : آرزوی بندگان خدا بندگی است ؛ وما خلقت الجن والانس الا لیعبدون . انسان دراین ماه به آمال خود نزدیک می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی همچنین با تاکید بر لزوم مراقبت از نفس در این ماه مبارک ابراز داشت: مبلغین باید ببینندکجا به وجود آن ها نیاز هست تا آماده انجام وظیفه باشند.

وی افزود : دین خدا را همین مبلغین به مدت 12 قرن است که نگه داشته اند لذا اهمیت تبلیغ و امر به معروف ونهی از منکر بر کسی پوشیده نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اقتدار نظام اسلامی در شرایط کنونی بیان داشت: به لطف الهی امروز قدرت تصمیم گیری منطقه در دست ماست و مشاهده می کنیم که ممالک دیگراز ایران اسلامی الگوگیری می کنند.

وی خاطر نشان کرد :خداوند متعال در این ماه مبارک رمضان برما منت گذاشته و ما را برسر سفره اهل بیت وقرآن قرارداده تا بتوانیم از سرچشمه وحی الهی که منبع فضیلت وسعادت است ، استفاده کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌اصفهانی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان  شهر الله است و از آن جا که هر چه منسوب به خدا باشد باقی میماند، لذا بقاء ماه مبارک رمضان متصل به بقاءالله است.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت:  باید به عظمت این ماه پی ببریم و از لحظاتش استفاده کنیم وبه دیگران تذکر بدهیم که غفلت از لحظات  باعث حسرت الی یوم القیامه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طلاب جوان خواست که حتی الامکان  از متون ناب اسلامی  در منبرهایشان استفاده کنند و باید به جوانان همواره این تذکر داده شود که مسائل و معارف اسلامی را از غیر متخصصین فرا نگیرند بلکه مبانی عقیدتی واحکام واخلاق خودرا تحکیم کنند تابا یک شبهه جزیی، دین خود را از دست ندهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha