چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه از اجرای طرح ملی «انس با ثقلین» و نیز برپایی محافل قرآنی با حضور مراجع عظام تقلید خبر داد.

حجت­الاسلام والمسلمین حسینی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به برخی از برنامه­های آموزشی و ترویجی مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه در ایام تابستان و مخصوصاً ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از جمله برنامه­های آموزشی این مرکز در تابستان سال جاری برگزاری دوره دو ماهه قرآنی است که در شهرستان خوانسار با حضور حدود 500 شرکت­کننده از سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد شامل دوره­های تربیت مربی، روخوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم، مدیریت فعالیت­های قرآنی، حفظ و معارف قرآنی می‌شود.

وی افزود: همچنین دوره­های گوناگونی نیز در استان­های آذربایجان شرقی و فارس برای طلاب برگزار شده است.

*برگزاری محافل قرآنی با حضور مراجع تقلید

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه، برگزاری محافل قرآن و عترت در نیمه ماه مبارک رمضان در شهرک پردیسان قم را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: طبق هماهنگی­هایی صورت گرفته، محافلی را در محضر مراجع عظام تقلید با حضور جامعه قرآنی حوزه­های علمیه برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه به حضور مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه در نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم اشاره کرده و اذعان داشت: از برنامه­های ترویجی این مرکز در ماه مبارک رمضان، حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم است که طرح­های مناسب و جالبی را در این نمایشگاه در دست اجرا داریم.

*نگاهی به طرح ملی «انس با ثقلین»

حجت­الاسلام والمسلمین حسینی، اجرای طرح ملی «انس با ثقلین» را یکی از طرح­های غرفه مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه در نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم ذکر کرده و ادامه داد: این طرح شامل سه دفتر با نام دفاتر «طلیعه انس»، «طلیعه بندگی» و «طلیعه حکمت» است که برای مطالعه کامل قرآن، نهج­البلاغه و صحیفه سجادیه راه­اندازی شده است.

وی، مجموعه «نسیم رحمت» را از محصولات عرضه­شده در غرفه مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه در نمایشگاه قرآن کریم عنوان کرده و گفت: مجموعه «نسیم رحمت» شامل 40 پوستر زیبا از آیات اخلاقی قرآن کریم است که توسط مدیریت اطلاع­رسانی معاونت تهذیب حوزه­های علمیه گردآوری و تنظیم شده است.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه، یکی دیگر از محصولات عرضه شده در غرفه این مرکز را مجموعه روایات ذکر کرده و یادآور شد: برخی از طرح­های دیگر، نظیر سیر مطالعاتی تفسیر و حدیث، برگزاری مسابقات و محافل و دوره­های آموزشی در این غرفه صورت گرفته.

*نمایش ظرفیت­های مرکز قرآن و عترت حوزه

وی، هدف از حضور مرکز قرآن و عترت حوزه در نمایشگاه قرآن کریم را نمایش ظرفیت­ها و اقدامات این مرکز در راستای ترویج آموزه­های قرآن و حدیث و قرآن و عترت در حوزه­های علمیه دانسته و خاطرنشان کرد: در غرفه این مرکز، طرح­های گوناگونی در زمینه­های آموزشی و ترویجی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته­ و آمادگی خود را برای تعامل با مجموعه­های علمی و فرهنگی کشور اعلام می‌نماییم.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه، در ادامه نمایشگاه قرآن کریم را فرصتی مناسب و کانونی برای ارائه ظرفیت قرآنی جمهوری اسلامی ایران دانسته و تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای قرآن­دوستان کشور است که خوراک مناسب قرآنی خود را از آن تهیه کنند؛ از طرفی موقعیت خوبی برای مجموعه­ها و سازمان­ها است که بتوانند ظرفیت­ها و اقدامات خود را در آن به نمایش گذارده و از تجربیات یکدیگر استفاده نمایند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر این­که طلاب باید استعدادهای خود را در زمینه‌هایی که به آن تمایل دارند، شکوفا نمایند، اظهار داشت: فعالیت­های قرآنی عرصه­های گوناگونی نظیر آموزش، پژوهش و ترویج دارد و طلاب باید با نیازسنجی که انجام می­دهند، در این عرصه ورود پیدا کرده و به شناسایی استعداد خود بپردازند.

وی، در ادامه با اشاره به فعالیت بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم، خاطرنشان ساخت: این بخش ظرفیت قرآنی حوزه را به نمایش درآورده و علاقه­مندان می­توانند بازدید از آن، میزان علاقه­مندی و توانمندی خود را سنجیده و در یکی از عرصه­های قرآنی ورود پیدا کنند.

* امیدواریم استقبال بیشتر شود

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه­های علمیه به استقبال مردم در نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم اشاره کرده و گفت: با توجه به این­که روزهای نخست نمایشگاه را پشت سر گذاشتیم، به نظر می­رسد هنوز این استقبال به نقطه اوج خود نرسیده و ما منتظر هستیم با اطلاع­رسانی بیشتری که رسانه­ها انجام می­دهند، شاهد حضور حداکثری مردم در این نمایشگاه باشیم.

حجت­الاسلام والمسلمین حسینی در پایان وجود مراکز تخصصی تفسیر و حدیث در حوزه علمیه را یکی از کارهای مناسب حوزه دانسته و ابراز داشت: علاقه­مندان به مباحث قرآنی می­توانند با حضور در این مراکز، سطح علمی خود را افزایش دهند و به شناسایی ظرفیت و استعداد خود بپردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha