دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

معاون مدرسه علمیه شهیدین قم از برگزاری دوره‌های آموزش زبان عربی و انگلیسی در سال تحصیلی جدید در این مدرسه خبر داد.

حجت­الاسلام جعفرطیاری در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به برنامه­های تابستانی مدرسه علمیه شهیدین، اظهار داشت: یکی از برنامه­های مدرسه علمیه شهیدین در تابستان سال جاری، برگزاری کلاس آموزش زبان عربی و انگلیسی بود که از تاریخ چهارم تیرماه سال جاری تا ششم مرداد ماه در قالب اردوی تابستانه، در روستای دیزی­جان برگزار شد.

وی با بیان این­که تعداد 133 نفر از طلاب در این برنامه شرکت کردند، ابراز داشت: 80 نفر از طلاب پایه­های 1 تا 3 در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته عربی و 53 نفر از طلاب پایه­های 4 تا 7 در این سه سطح شرکت کرده­ بودند.

*تکلم طلاب به زبان عربی و انگلیسی

معاون مدرسه علمیه شهیدین ادامه داد: در این اردوی آموزشی، طلاب موظف به تکلم به زبان عربی و انگلیسی بوده و روزانه هشت ساعت از اوقات روزانه خود را صرف فراگیری زبان کرده و امکاناتی نظیر کتابخانه زبان، رایانه و فیلم­هایی به زبان­های عربی و انگلیسی در اختیار آنها بوده است.

حجت­الاسلام جعفرطیاری با اشاره به تبلیغ طلاب در روستاهای اطراف در قالب این اردوی آموزشی، اذعان داشت: یکی از فعالیت­های طلاب در این سی روز، تبلیغ در روستاهای اطراف محل سکونت خود بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: در طول برگزاری اردوی آموزشی، آیات جنتی، حائری شیرازی و استادی و همچنین حجج‌اسلام‌والمسلمین زمانی، علیدوست، محمدی عراقی، مؤیدی، علوی­زده، شاملی و حجازی از آن بازدید داشتند.

*برگزاری برنامه انس با ثقلین

معاون مدرسه علمیه شهیدین یکی از برنامه­های این مدرسه در تابستان را برگزاری برنامه انس با ثقلین عنوان کرده و افزود: این برنامه در تابستان سال جاری برای طلاب پایه 7 به بالا برگزار شد که در آن به شبهات وهابیت علیه تشیع به صورت کارگاهی پاسخ داده می­شد.

حجت­الاسلام جعفرطیاری در ادامه 26 شهریورماه را زمان آغاز دروس در سال تحصیلی جدید ذکر کرده و بیان داشت: یکی از برنامه­های ما در آغاز سال تحصیلی، برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور یکی از بزرگان حوزه در خود مدرسه می­باشد.

*جذب 31 طلبه پایه اولی

وی با بیان این­که در سال تحصیلی جدید نزدیک به 250 طلبه در مدرسه علمیه شهیدین اشتغال به تحصیل خواهند داشت، ‌خاطرنشان ساخت: امسال 31 طلبه پایه اول و 8 طلبه پایه هشت به بالا پذیرش شده‌اند.

معاون مدرسه علمیه شهیدین در پایان با تأکید بر این­که این مدرسه آموزش پژوهش­محور را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: تدوین مقالات توسط طلاب، آموزش تبلیغ، برگزاری کلاس­های آموزش زبان عربی و انگلیسی و برگزاری امتحانات هفتگی، برخی از برنامه­های ما در سال تحصیلی جدید است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha