جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

امام جمعه موقت اهل سنت سنندج اظهار داشت: همدلی و همسویی حوزه و دانشگاه ، منجر به توسعه فضای دینی و معنوی کشور خواهد شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه ، ماموستا حاج محمد امین راستی ، طی سخنانی در

همایش گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه کردستان در دفتر نمایندگی ولی فقیه این استان برگزار شد، ابراز داشت: از جمله برکات تحقق وحدت حوزه و دانشگاه این است که از این رهگذر، بسیاری از مشکلات و خلاهای جامعه اسلامی مان مرتفع می شود.

وی همچنین خواستار مشارکت و همسویی هرچه بیشتر دانشگاهیان و روحانیون در توسعه فضای معنوی و دینی جامعه شد و افزود: برقراری وحدت میان دو قشر دانشگاهی و روحانیت یکی از ضرورت های امروز کشور ما به شمار می آید.

دکتر طیب قدیمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به این که هراس دشمنان از وحدت حوزه و دانشگاه مشهود است، خاطرنشان کرد: ما باید قبل از هر چیز دشمن شناس باشیم تا از این طریق بتوانیم تلاش ها و توطئه های دشمنان در زمینه جدایی انداختن بین دو نهاد علمی مهم کشور یعنی حوزه و دانشگاه را شناسایی کرده و برای آن ها چاره اندیشی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام حوزه های علمیه و مجامع دانشگاهی در راستای گسترش امر پژوهش و لزوم رفع نیازهای اجتماعی و اخلاقی کشور بیان داشت: بی شک توسعه و تحول در علوم انسانی که یکی از خواسته های مهم مقام معظم رهبری می باشد، در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است.

گفتنی است در این مراسم جمع کثیری از طلاب شیعه و سنی ، دانشجویان،  اساتید حوزه و دانشگاه و نیز مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha