یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

فصلنامه مطالعات جوان و رسانه از مجموعه نشریات مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در نخستین جشنواره بین المللی زنان مسلمان، از بین 50 نشریه خارجی و 60 نشریه داخلی به عنوان برگزیده انتخاب شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این نشریه که پیش از این به صورت ماهنامه و با نام گلبرگ جوان توسط مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما به چاپ می رسید و هدف از آن تامین متون پخشی و ارائه مطالب در قالب های متنوع بود ، با تغییر رویکرد به صورت ، فصلنامه تخصصی در حوزه جوان و رسانه توسط مرکز پژوهشهای اسلامی صداو سیما به چاپ می رسد.

هدف این نشریه تبیین دیدگاه اسلام در زمینه موضوع ها و مسائل جوانان در سطوح فردی ، خانوادگی و اجتماعی ؛ معرفی الگوهای مناسب برنامه سازی در حوزه جوان ؛ نقد و بررسی رویکردها و برنامه های موجود رسانه در خصوص جوانان و جریان شناسی برنامه های رسانه با رویکرد جوانان است .

اولین شماره این فصلنامه از 6 مقاله تشکیل شده که شامل عناوین چون  جوان و جهاد اقتصادی ؛ راهکارهای رسانه ای برای نهادینه سازی معرفت دینی در جوانان ؛ الگو و جوانان نمونه در قرآن ؛ نقش رسانه ملی در امیدافزایی در جوانان ؛ جوان ، رسانه ، آگاهی بخشی و رسانه و مدگرایی جوانان می باشد.

 محور مقاله های شماره دوم این فصلنامه، "فرهنگ و هویت" بود که در پاییز در اختیار خوانندگان قرار گرفت. همچنین "عفاف و حجاب" موضوعی است که در  شماره های سوم و چهارم فصلنامه به آن پرداخته شد که به حول و قوه الهی شماره چهارم آن در بهار سال 1391 به چاپ خواهد رسید .

بنا بر اعلام مدیر کل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تمدن نوین اسلامی و نقش زنان در ایجاد این تمدن، بررسی شرایط امروز جهان اسلامی بایسته ها و اقتضائات فعالیت در حوزه نشریات مکتوب، فعالیت ها و سیاست های رسانه ای امروز غرب و جهان اسلام، نگاهی به سبک زندگی اسلامی و غربی، بررسی آخرین تحولات جهان اسلام و وضعیت نظام سرمایه داری و توان بالقوه جهان اسلام در معادلات غرب با محوریت جنبش وال استریت عناوین کمیسیون های تخصصی این جشنواره بوده است.

براساس اعلام روابط عمومی مرکز پژوهش های اسلامی صداو سیما، فصلنامه تخصصی مطالعات جوان و رسانه، در نخستین جشنواره بین المللی نشریات زنان مسلمان، در کتابخانه ملی ایران، به عنوان یکی از برگزیدگان نشریات تخصصی انتخاب شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha