دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مازندران

حوزه / زن مسلمان، مظهر اراده، ایستادگی، عفاف، پاکدامنی و مطیع و پیرو راستین حضرت فاطمه الزهرا (س) است که در عین حفظ عفت، وظایف اجتماعی و سیاسی خود را نیز به نحو شایسته انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر ، بر لزوم توجه به همه ابعاد زندگی آن حضرت تاکید کرد و گفت: سیره زندگی فاطمه زهرا( س) به‌عنوان یک زن نمونه با همه ابعاد وجودی یک انسان کامل، باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) نه تنها الگوی زنان، بلکه الگوی کامل و تمام‌نمای همه بشریت و اولین شهید راه ولایت  است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، با بیان این که حضرت زهرا (س) بانوی نمونه عالم و الگوی همه انسان هاست، ادامه داد: زن در نگاه اسلام دارای کرامت و ارزش والائی بوده و از همین رو بالاترین مسئولیت های فردی و اجتماعی نیز بر دوش او نهاده شده است.

وی افزود: حفظ حجاب و حریم عفاف و از سوی دیگر تعلیم و تربیت فرزندان و رسیدگی به امور داخلی خانواده که بالاترین جلوه مدیریت فضای روحانی و معنوی خانواده است، بر عهده مادر می‌باشد و باید به این مقام والا ارج نهاده شود، زیرا مادر به‌عنوان مرکز پرگار عشق و محبت در خانواده اسلامی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار داشت: با نگرشی بر اوضاع و وضعیت نگران کننده زن در شرایط کنونی بویژه در جوامع غربی زن به‌عنوان کالا و ابزاری برای تامین نیازهای مادی محسوب می‌شود این در حالی است که از جایگاه اصلی خود که والا و ارزشمند است فاصله بسیاری دارد.

وی به نقش بالنده زنان مسلمان در شکل گیری قیام ها و نهضت های آزادی‌خواهانه در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: زن مسلمان، مظهر اراده، ایستادگی، عفاف، پاکدامنی و مطیع و پیرو راستین حضرت فاطمه الزهرا (س) است که در عین حفظ عفت، وظایف اجتماعی و سیاسی خود را نیز به نحو شایسته انجام می دهد.

امام جمعه موقت بابل،  با بیان اینکه در طول سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران به خوبی نقش بالنده زنان مسلمان ایران اسلامی مشهود و ملموس بوده، ادامه داد: در شرایط سخت مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس، چه در اصلی ترین خطوط دفاعی و چه در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در پشت جبهه و نیز اهدای عزیزترین فرزندان خود در راه پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی و نیز حضور مقتدرانه در عرصه های علمی، فناوری، پزشکی و دهها جایگاه فاخر اجتماعی، همیشه ثابت قدم و فعال ظاهر شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha