یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
زنان مسلمان

عضو کمیسیون اتحادیه زنان مسلمان گفت: عدم حضور بانوان مسلمان در کنوانسیون‌های بین‌المللی موجب شده حقوق خانواده زن مسلمان نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از محل بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، خانم دکتر مهدوی‌کنی عصر امروز در کمیسیون اتحادیه بانوان مسلمان در سخنانی گفت: امروز جهان اسلام برای اقتدار در مقابل دشمن، برای سربلندی و اهتزاز پرچم اسلام نیاز به وحدت دارد.

وی به رسالت مهم بانوان در این عرصه اشاره کرد و افزود: بانوان باید برای اجرای عدالت و قسط و عدل تلاش کنند و قدم‌های بلندی بردارند.

عضو کمیسیون اتحادیه زنان مسلمان گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر دشمنان اسلام قدم‌هایی برداشته‌اند و مسلمانان را به جان بیاندازند که گاهی از طریق اندیشه و گاهی از نظر احکام دینی و شریعت ما را در مقابل هم قرار داده‌اند.

وی بیان داشت: دشمن در مسئله باطل خود متحد شده ولی ما در مسائل حق خود به اختلاف افتاده‌ایم در حالی که ما قرآن، معاد، قبله و پیامبر واحد داریم و نقاط مشترک فراوانی در نماز و حج و جهاد و ... است که باید به آن‌ها تکیه کنیم.

دکتر مهدوی‌کنی بیان داشت: برخی از مسلمانان بدون توجه، بازیچه برنامه‌های دشمن شده‌اند و اصل را فراموش کرده و به فرع پرداخته‌ایم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در مسائل ویژه زنان در جوامع بین‌المللی و کنوانسیون‌ها که مسائل زن مطرح می‌شود، حضور زنان مسلمان ضروری است و این عدم حضور به خاطر عدم ارتباط زنان جهان اسلام با یکدیگر بوده است.

وی یادآور شد: باید در جهت حاکمیت اسلام و حقوق خانواده در کنوانسیون‌های بین‌المللی قدم برداریم، چرا که نگاه‌های فیمینیستی در سازمان‌های بین‌المللی اجازه نداده است جایگاه اصیل زن مسلمان در جوامع اسلامی حاکم باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha