یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 278400
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱

در حرکتی چشمگیر که نشان دهنده نقش زن مسلمان در روسیه است، جمعیت زنان مسلمان روسیه اولین همایش زنان مسلمان روسیه را که پس از سال 1917 متوقف شده بود برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، پس از وقفه صد ساله، مسکو میزبان همایشی بود که نمایندگان جمعیت های زنان اسلامی از تمام مناطق روسیه و همچنین راویل عین الدین رییس شورای افتای روسیه در آن شرکت داشتند.

برپایه این گزارش به نقل از راشا تودی، راویل عین الدین گفت: امروزه نقش این همایش در ساختن جوانب مختلف جامعه روسیه بسیار مهم است و نشاط و فعالیت زنان در تمام عرصه ها یک عامل کلیدی در ساختن کشور و حفظ ثبات و امنیت آن است.

علاوه بر نمایندگان جمعیت های اسلامی روسیه، شخصیت هایی از ادیان دیگر نیز در این همایش شرکت داشتند. نماینده کلیسای روسیه در نهادهای اجتماعی در این همایش گفت: جوامع کنونی در یک بحران روحی در تمام جنبه های زندگی به سر می­برند. بحران موجود فقط اقتصادی نیست بلکه اخلاقی است و باید درمان شود.

با برپایی این همایش که در محل هتل کاسموس مسکو برگزار شد، اتحاديه زنان مسلمان روسيه اعلام موجوديت کرده و خانم نازيلا زيگانشينا رئيس اتحاديه زنان مسلمان تاتارستان به عنوان رئيس اين اتحاديه معرفي شد.

در اين همایش همچنین پيام خانم حجازي مدير کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز قرائت گرديد و ایشان به عنوان عضو افتخاري اتحاديه زنان مسلمان روسيه انتخاب شد.

در اين همایش بيش از دويست زن مسلمان فعال در مسائل اجتماعي از 50 شهر و جمهوري روسيه و تعدادي از کشورهاي خارجي حضور داشتند.

کارشناسان براین باورند که این همایش آغاز مرحله جدیدی از کار و فعالیت زنان مسلمان در روسیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha