یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

رئیس اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: جایگاهی که زن در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) دارد، متعالی و تاریخ‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از محل بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، خانم لاله افتخاری عصر امروز در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان، با اشاره به تشکیل این اتحادیه گفت: جایگاهی که زن در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) دارد، متعالی و تاریخ‌ساز است.

وی افزود: بانوان در ایجاد تقریب و شناسایی راه‌های نفوذ دشمنان، تأثیر زیادی دارند؛ چراکه اگر بانوان تقریبی شوند، جهان تقریبی خواهد شد و هیچ دشمنی نخواهد توانست در مقابل جامعه اسلامی ایستادگی کند.

رئیس اتحادیه جهانی زنان مسلمان بیان داشت: 9 سال قبل «دفتر بانوان تقریبی» تأسیس شد و در ادامه با برنامه‌ها و اقدامات صورت‌گرفته، «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» در کنفرانس بیست و ششم مورد تصویب علما قرار گرفت و تشکیل شد.

لاله افتخاری با بیان این که زنان نیاز به الگو دارند، گفن: حضرت زهرا (س) بالاترین الگو هستند و در برنامه‌ها تلاش کردیم آن حضرت را به عنوان الگوی جهان اسلام معرفی کنیم.

وی افزود: بالا بردن سطح آگاهی بانوان جهان اسلام، تدوین احکام اسلامی با نگاه مذاهب مختلف، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و استفاده از زنان مسلمان جهت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و پرورش نسلی فرهیخته از اهداف اتحادیه جهانی زنان مسلمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha