یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه زنان و توجه به همسرداری از سوی آنان، گفت: بر اساس روایات، خوب شوهرداری کردن خانم‌ها ثوابی برابر حج دارد و از بهترین اعمال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی با اشاره به ویژگی‌های عمل صالح و با بیان این که در هر زمان تکلیف و وظایفی برای انسان است، گفت: زنان جامعه اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند که شوهرداری آنان حکم جهاد در راه خدا را دارد، اما متأسفانه دیده می شود که فرهنگ جامعه به سمت و سویی رفته است که ارزش شوهرداری در حاشیه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تحصیل زنان جامعه اسلامی امری بسیار مطلوب است اما گاهی این چنین می شود که درس خواندن را ملازم با شغل می دانند؛ اما آن چه که از همه مطلوب‌تر است آن است که زن مسلمان با مدرک لیسانس و دکتری به خانه‌داری و شوهرداری مشغول است و این باید باعث افتخار یک زن مسلمان باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خانم های مذهبی نباید جایگاه ارزشمند شوهرداری را دست کم بگیرند، تصریح کرد: اسماء بنت عمیس انصاری، روزی نزد رسول خدا(ص) آمد و  خطاب به آن حضرت نقل کرد «از شما شکایتی دارم و این شکایت من به تنهایی نیست بلکه شکایت تمامی زنان است و آن این که چرا در برخی از مسائل زنان نمی توانند ورود پیدا کنند»، و حضرت فرمودند که خوب شوهرداری خانم‌ها ثوابی برابر حج دارد و از بهترین اعمال است.

 

* خوب شوهرداری کردن مصداق بارز عمل صالح است

آیت الله خاتمی اظهار داشت: زنان و بانوان شیعه اهل بیت(ع) نباید ذره‌ای تردید کنند که تربیت صحیح فرزندان و محیط خانه را به محیط آرامش تبدیل کردن امری بی اجر و پاداش الهی است؛ بلکه خوب شوهرداری مصداق برجسته عمل صالح است.

وی با ذکر این که اسلام با اشتغال زنان مخالف نیست، توضیح داد: اسلام با شرط هایی اشتغال زنان را پذیرفته است، نخست این که باید ضوابط شرعی و عفت رعایت شود، یک زن مسلمان شاغل باید بداند که همکار مرد او نا محرم است و حق ندارد اسرار خانه و همسرش را در پیش نا محرم بیان کند و باید حقوق همسرش را رعایت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به سایر ویژگی‌ های عمل صالح  بیان داشت: دومین ویژگی عمل صالح، صحیح انجام دادن عمل است که حضرت سیدالشهدا(ع) مدبرانه ترین رفتار را در این عرصه داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha