شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام پوراکبر

حوزه/ امروز نخبگان و نظام آموزشی باید دست به دست هم داده و برای دستیابی به کمال و عزت نظام اسلامی تلاش نمایند تا شاهد احیاء تمدن اسلام در مقابل نظام های دیگر جهان باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بابل،حجت اسلام و المسلمین پور اکبر،  در مراسم تجلیل از طلاب  برگزیده مرحله اول و دوم  استعداد های  درخشان ، استعداد پروری را امر مهمی قلمداد کرد و بیان داشت: یکی از بزرگترین کارهایی که در نظام آموزشی دنیا مطرح است و ما در حوزه علمیه در این مسیر گام برداشته ایم، پرورش استعداد ها  و نخبه پروری است؛ عاملی  بسیاری از پیشرفت های دولت های جهان مدیون آن است.

وی در همین زمینه از فرار مغزها یاد کرد و افزود: ایران یکی از کشورهایی است که مردم آن بالفعل باهوش بوده و بسیاری از موسسات پیشرفته آمریکا  افراد نخبه ایران را شناسایی و جذب می نمایند، در صورتی که باید زمینه فعالیت این افراد در کشور مهیا گردد تا مانع از فرار مغزها شویم.

مدیر حوزه علمیه بابل، با تاکید بر سرمایه گذاری در بحث شناسایی افراد نخبه جامعه، گفت: اگر این امر صورت بپذیرد قطعا کشور پشتوانه علمی و نیروی انسانی را تهیه نموده و پیشرفت خواهد کرد، نمونه این امر شهید مطهری است که استاد ایشان علامه طباطبایی از بین شاگردانش، وی را شناسایی و از او یک عالم بین المللی ساخت.

وی با تاکید بر  خودباوری و اتکا به نفس، خاطر نشان کرد: مسئله استعداد یابی باید زمینه ای برای پیشرفت آینده و ایجاد خود باوری نماید چرا که اگر اینطور شد آن وقت ما شاهد ظهور شیخ طوسی ها ، سید  رضی  ها و شیخ انصاری ها  وخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، در ادامه بر لزوم تحول در علوم مختلف تاکید و گفت: امروز بسیاری از  علوم ما به تحول  و نوآوری نیاز دارد ؛ هیچ علمی نداریم از ادبیات ، صرف ، تا عالی ترین مباحث فلسفی ،عرفانی، تاریخ و اصول ......که نیاز به تحول نداشته باشد لذا باید در این زمینه اقداماتی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز رسالت سنگینی بر دوش  طلاب بوده  و باید آنها بسیاری از مباحث مبتلا به جامعه را پاسخ بدهند، یادآور شد: امرو در مسایل مختلف از جمله فقه مسایل  بسیاری است که باید پاسخ داده شود، و هیچ کس نمی تواند در این زمینه ورود کند جز طلاب ، لذا وظیفه بسیار سنگین است.

این استاد حوزه، تصریح کرد: خدا به اندازه نعمتی که داده ،جواب می خواهد، حالا که شما از  استعداد بیشتری برخوردار هستید، باید بیشتر تلاش نمایند .

به گفته وی ، امروز  نخبگان  و نظام آموزشی باید دست به دست هم داده و  برای دستیابی به کمال و عزت نظام اسلامی تلاش نمایند تا شاهد احیاء تمدن اسلام در مقابل  نظام های دیگر جهان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha