یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار معرفی ابعاد شخصیتی و دستاورد‌ها و خدمات علمی علما و بزرگان شیعه به جامعه به‌ویژه طلاب جوان شد.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه آیت‌الله مقتدایی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره ملی علامه عسکری(ره) با تسلیت شهادت امام‌حسن‌عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) ‌گفت: شخصیت علامه عسکری(ره) به لحاظ روحیه تواضع و اخلاصی که در زمان حیات داشتند، همانند سایر بزرگان و علماء مخفی و مجهول مانده‌است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که بزرگان دین زندگی متواضعانه‌ای داشتند و در زمان حیاتشان شناخته نشدند ،‌به ساده‌زیستی بزرگانی همچون علامه طباطبایی اشاره کرد و افزود:‌در اوایل طلبگی که با علامه طباطبایی آشنا شده بودم. در سفری به مشهد، در صحن امام‌رضا(ع) به نماز  آیت‌الله میلانی رفتم. دیدم مرحوم آیت‌الله طباطبایی عبای خود را روی زمین پهن کرد و نماز می‌خواند؛ این روحیه‌ نشان‌دهنده روش اهل‌بیت(ع)‌ و ائمه اطهار است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که همین روحیه علامه طباطبایی را علامه عسکری(ره)  هم داشت، با تأکید بر معرفی این فقیه مجاهد به‌عنوان الگو،‌ اظهار داشت:‌در جشنواره علامه عسکری باید به معرفی ایشان توجه شود و این عالم فقید از لحاظ علمی، زهد، تقوا و فضایل نفسانی شناسانده شود، چرا‌که با آن فعالیت و اقدامات با ارزشی که انجام ‌دادند، در عین حال گمنام بودند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، معرفی بزرگان و علمای دین به جامعه را بسیار مهم دانسته و بیان داشتند: باید علامه عسکری باید به‌عنوان الگو به حوزه‌های علمیه ، طلاب و جامعه معرفی‌شود.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم و جلسه‌ با اعضای شورای‌عالی حوزه، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب در این جلسه به تهذیب طلاب بسیار تأکید داشتند و فرمودند: «تهذیب چیزی نیست که تدریس شود؛ البته تدریس اخلاق خوب است، و باید هم باشد؛ اما کافی نیست.»

وی ادامه‌داد: آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تأکید کردند: «تهذیب این‌است که طلبه ساخته شود و نه‌تنها باید درس برایش گفته شود، بلکه ساخته شدن طلاب با اخلاق نیکو این‌است که به او الگو دهید و امثال شیخ انصاری‌ها به‌عنوان الگو به طلبه‌ها معرفی شود».

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر معرفی شرح حال علماء به طلاب، تصریح کرد: تلاش‌هایی که علامه عسکری برای راه‌اندازی دانشکده اصول‌دین داشتند، باید به‌عنوان درس عملی به طلاب گفته شود.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که باید زندگی ساده و بی‌آلایش علامه مکتوب شود، خاطر‌نشان کرد: اگر این مسائل در روحیات اولیه طلبه شکل بگیرد، تا آخر زندگی در او تأثیر‌گذار است و بهترین مسئله برای حفظ طلاب و مهذب بودن، معرفی الگو به آنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره در معرفی بزرگان حوزه، با توصیه به اعضای ستاد برگزاری جشنواره علامه‌عسکری، گفت: با نیت خالص، برای خدا کار کنید و بدانید در این صورت که کار شما مورد رضایت صاحب امر(ع) است و مشمول دعای آن حضرت قرار میگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha