دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

اگر زنی از نظر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رشد پیدا کند، خانواده ای سالم تحویل جامعه می دهد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع بانوان دستگاه های اجرایی استان اصفهان، با اشاره به نقش بانوان در جامعه تصریح کرد: اگر زنی از نظر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رشد پیدا کند، خانواده ای سالم تحویل جامعه می دهد.

وی به اثر گذاری زنان در تربیت نسل های آینده اشاره کرد و گفت: در تاریخ، هیچ گاه زن خوب، فرزندانی بد تربیت نکرده است، ولی چه بسا مردان خوبی حتی در ردیف پیامبران(علیهم السلام) وجود داشته اند که فرزندانشان ناخلف شده اند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در بررسی چرایی این مساله متوجه می شویم که زنان این پیامبران نا اهل بوده اند و لذا فرزندان آنها نیز نا خلف شده اند.

وی تصریح کرد: بزرگترین نقش زن در زندگی، تربیت انسان ها است و از همین رو امام خمینی(ره) فرمودند: «از دامن زن مرد به معراج می رود».

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به متولیان فرهنگی بانوان، گفت: در برنامه های فرهنگی، خود را در یک جامعه کوچک محصور نکنید و زنان بیشتری را جذب برنامه های اسلامی و فرهنگی نمایید.

وی تصریح کرد: هر یک از ما باید بیشترین جذب را برای اسلام داشته باشد و همه باید بدانیم اگر یک سال بگذرد و تعداد ما همان تعداد قبلی باشد، هیچ فایده ای ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد تلاش برای فرهنگ سازی زنان در خصوص دوری از تشریفات بویژه تجملات ازدواج و جهیزیه، تصریح کرد: همان طوری که رهبر انقلاب فرمودند: «گرایش به تشریفات از نواقص انقلاب است».

وی در ادامه به شرکت پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و ضمن قدردانی از این حضور با شکوه افزود: در دورانی که در اصفهان بودم، حضور چنین جمعیتی بی سابقه بود.

خاطرنشان می شود، پیش از سخنان آیت الله طباطبایی نژاد، مسئول اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری در گزارش از فعالیت های کمیته بانوان ستاد دهه فجر استان، گفت: بیش از 570 برنامه در شهر اصفهان و 330 برنامه در شهرستانهای توسط این ستاد در ایام دهه فجر اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha