شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 275075
۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹

همايش بازشناسي انديشه‌هاي شهيد‌هاشمي‌نژاد(ره) به همت مركز مديريت حوزه علميه خراسان در تالار قدس كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي در مشهد برگزار شد.

به گزارش سرويس استان‌هاي مركز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين فرجام، مدير اجرائي اين حوزه در اين همايش با بيان اينكه اين نشست چهارمين نشست از سلسله جلساتي است كه در تكريم شخصيت‌هاي اين حوزه برگزار مي شود، گفت: هر كدام از اين جلسات با نگاهي خاص، برنامه‌ريزي و برگزار شده است.

وي افزود: شهيد‌هاشمي نژاد از شخصيت‌هاي فعال و مؤثر در توجه دادن مردم به انقلاب و ديدگاه‌هاي امام خميني(ره) بوده است.

دبيرشوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان، هدف اين شورا را، تكريم و تجليل از شخصيت‌هاي حوزوي با عنوان يك وظيفه ديني عنوان و خاطر نشان كرد: اين نشست‌ها موجب اطلاع از اخلاص، معنويت و ويژگي‌هاي ارزشمند گذشتگان و انتقال آن به نسل جديد مي شود.

وي با اشاره به اينكه شهيد‌هاشمي نژاد(ره) هم مدرس برجسته حوزه علميه بوده و هم در عرصه خطابه و منبر ممتاز بوده است، ابراز داشت: جريانشناسي و دشمن شناسي به عنوان عمده فعاليت ايشان در دوران انقلاب و پس از پيروزي انقلاب اسلامي به شمار مي‌رود.

مدير اجرايي حوزه علميه خراسان، به خصوصيت نگارش، قلم و كتاب‌هاي شهيد‌هاشمي نژاد اشاره كرد و گفت: باتوجه به تأكيد بر ارزشمندي برگزاري اين همايش، ستادي از حدود يكسال قبل فعاليت خود را آغاز به كار كرد.

وي از چاپ 9 جلد كتاب در مورد شهيد‌هاشمي نژاد گفت و افزود: مجموعه مقالات و بيش از هشتاد مصاحبه در باره اين شهيد جوانمرد از دوستان، ياران و آشنايان وي تهيه و به چاپ رسيده است.

گفتني است در پايان اين مراسم از 9 جلد كتاب كه به همت ستاد همايش بازشناسي انديشه‌هاي شهيد‌هاشمي‌نژاد(ره) به چاپ رسيده بود، رونمايي و تمبر يادبود سي امين سالگرد شهادت شهيد سيد عبدالكريم‌هاشمي نژاد (ره) توسط آيت الله طبرسي، نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري و حجت الاسلام و المسلمين فرجام، مدير اجرايي حوزه علميه خراسان رونمايي و امضاء شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha