چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

يک پژوهش جديد که در آلمان انجام شده نشان مي دهد که دختران جوان مسلماني که روسري به سر مي کنند، از شانس کمتري برای يافتن محلي براي شرکت در آموزش حرفه اي برخوردارند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، در منطقه ي «برَيسگاو- هُخ شوارتس والد» نوجوانان مهاجرتبار به هنگام جستجو براي يافتن محلي براي آموزش حرفه اي، مورد تبعيض واقع مي شوند. اين نتيجه يک همه پرسي است که «مدرسه ي عالي تعليم و تربيت در فرايبورگ» که با 400 سازمان در حومه خود در تعامل است، به انجام رسانده است. ماحصل واضح تحقيقِ «شبکه ي امداد جوانان فرايبورگ» و «اتحاديه ايالتي برابري بادن وورتمبرگ» آن است که بايد سريعا بسياري امور در اين زمينه تغيير يابد.

بر اساس این پژوهش که  پایگاه www.badische-zeitung.de  منتشر کرده است، «آلبرت شِر» استاد جامعه شناسي، معتقد است که جوانان مهاجرتبار در بازار آموزش حرفه اي منطقه ي ««برَيسگاو- هخ شوارتسوالد» مورد تبعيض قرار مي گيرند. وي مي گويد: «من و همکارم «رنه گروندر» به 1600 شرکت در اين منطقه در اين باره نامه نوشتيم، اما فقط 400 شرکت از آنها به ما پاسخ دادند.»

 15% از اين شرکت ها اعلام کرده اند که حاضر نيستند نوجواناني را آموزش دهند که آشکارا به عنوان مسلمان زندگي مي کنند. از اين بالاتر 7/41% از آنها پاسخ دادند که دختران و زنان مسلمان روسري به سر را استخدام نمي کنند.

«آلبرت شر» مي گويد: «در اين باره بايد صريح سخن گفت. مهمتر از موارد مذکور آن است که اکثر اين شرکت ها ظاهرا نمي دانند که با اين گفته شان، اقدامي خلاف قانون انجام مي دهند. قانون اساسي خواستار رفتار برابر شده است.

در بخش تغذيه واهمه بيشتري نسبت به روسري وجود دارد. همزمان اين عرصه براي نوجوانان غير آلماني، يکي از مهمترين حوزه هايي است که به آنان مکان کارآموزي عرضه مي نمايد. 50% از شرکت هاي بخش تغذيه، تجربه همکاري با نوجوانان مهاجرتبار را دارند و اين در حالي ست که شمار اين نوجوانان در عرصه ي کشاورزي تنها 23% است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha