یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

پدرم می‌گفت وقتی به قصد سفر به یکی از روستاهای بخش کهک قم از کنار مسجد مقدس جمکران عبور می‌کردم، تمام دردها و ناراحتی‌هایم از بین می‌رفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام مرتضی وافی در همایش خادمان افتخاری واحد انتظامات مسجد مقدس جمکران با مهم ارزیابی کردن خدمتگذاری به آستان حضرت ولی عصر(عج)، اظهارداشت: کسی که برای خدمت به درگاه اولیا الله انتخاب می‌شود، به واسطه عمل خیر یا نقطه روشنی است که در زندگی داشته است و بی شک خادمان آستان اولیالله، چنین توفیقی را با خواست الهی کسب کرده اند.

وی افزود: بدون شک نخستین قدم در خدمتگذاری به آستان ولایت، پاسداری از این توفیقی است که خداوند و امام زمان(عج) به وی عطا کرده است، می‌باشد؛ به هر ترتیب هیچ کس بدون لیاقت در مسیر خدمت به ساحت قدسی الهی و ائمه اطهار(ع) قرار نخواهد گرفت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که هر کسی که وارد عرصه خدمتگذاری به حریم قدسی مسجد مقدس جمکران می‌شود، باید قدر این موقعیت حساس را بداند، تصریح کرد: بر طبق فرموده خداوند برای کسی که به عنوان خدمتگذار وارد حریم اولیاالله می‌شود، دو خیر بزرگ یعنی خیر دنیا و یافتن طریق سعادت در عقبی به او اهدا می‌شود؛ انسان در پی کسب توفیق خدمتگذاری در آستان الهی، می‌بایست حرکت به سمت خدا و دوری از غیر خدا را در وجودش آغاز کند و در غیر این صورت نمی تواند به مقام قرب برسد.

وی ادامه داد: کسانی که در مسجد جمکران به خدمت می‌پرازدند ابتدا باید نسبت به صاحب خانه خویش شناخت و معرفت پیدا کنند و با کنار گذاشتن صفات رذیله ای همچون، خودپسندی ،تکبر، بی اخلاصی، غرور، خودبینی و بد اخلاقی با زائران، اجر کار خود را ضایع نکنند تا از لیست خادمان واقعی حضرت خارج نشوند؛ چه بسا افرادی که لباس و آرم خادمی بر سینه خود دارند، ولی سال‌هاست که بواسطه رفتار بد خود از لیست خادمان واقعی حضرت خط خورده اند.

* علاقه آیت الله العظمی بهاء‌الدینی به مسجد جمکران

حجت الاسلام وافی با بیان خاطره ای از علاقه وافر مرحوم آیت الله العظمی بهاء الدینی(ره) به این مسجد شریف گفت: فرزند این عالم بزرگوار نقل می‌کرد که پدرم می‌گفت وقتی به قصد سفر به یکی از روستاهای بخش کهک قم از کنار مسجد مقدس جمکران عبور می‌کردم، تمام دردها و ناراحتی‌هایم از بین می‌رفت و این مساله نشان می‌دهد که مردان بزرگ و عارفان عالم و حق طلب، چگونه به عظمت و جایگاه این مسجد شریف واقف بودند.

وی، رمز موفقیت خدمت در جمکران را حفظ روحیه ولایت مداری عنوان کرد و گفت: بدون شک هیچ کسی نمی تواند بدون حفظ و پاسداری عنصر ولایت به قرب الهی برسد و اگر کسی در این مسجد به واسطه حضور در حریم مهدوی، نسبتی با امام زمان(عج) دارد می‌بایست از هر گونه گناه و عمل قبیح دوری کند که به دلیل همین نسبت هر عمل زشتی که از ما سر بزند، زشت تر و عقوبت آن نیز دو برابر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha