جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

امام جمعه شاهرود بر لزوم پرهیز از اختلاط محرم و نامحرم در دیدو بازدید های نوروزی و همچنین رعایت حریم های شرعی در ایام تعطیلات تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بسیار لازم است که در تعاملات و ارتباطات خویشاوندی از برقراری روابط گناه آلود به شدت پرهیز شود و در این بین باید مراقب نگاه ها بود چرا که بسیاری از گناهان از این منظر بروز و ظهور می یابد.

وی افزود: صله رحم و انجام دید و بازدید های فامیلی در چارچوب شرع مقدس، مورد تاکید اسلام است به ویژه در رابطه با والدین که به طور خاص این تاکید و مطالبه وجود دارد.

امام جمعه شاهرود همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که در ایام تعطیلات سال جدید، ممکن است برخی مردم دچار یک سری افراط و تفریط هایی شوند به این معنی که برخی ها نوروز را یک عید مذهبی بدانند و از آن سو ، گروهی جشن نوروز را ضد مذهب تلقی کنند که هر دو این دیدگاه نادرست است.

وی اضافه کرد: جشن نوروز منافاتی با دین ندارد گرچه خود دینی نیست اما از آن جا که دارای ملاک های عقلانی است و می تواند موید مباحث دینی باشد، لذا مورد حمایت و تایید دین و عقل است.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی بیان داشت: مهم ترین وجه دینی عید نوروز صله رحم و دید و بازدید است که در واقع، تقویت همبستگی اجتماعی است کما این که اساسا زیارت مومن در روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به رسالت مهم تبلیغی روحانیون در ایام نوروز و دیگر مناسبت ها گفت: تبلیغ چهره به چهره یکی از مهم ترین و اثر گذارترین شیوه های تبلیغی است به ویژه در ایام نوروز که در اماکن مذهبی و سیاحتی جمعیت بسیاری وجود دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha