شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

مهم‌ترین نیاز در عرصه تعلیم و تعلم قرآن و رشد جامعه، خود‌شناسی است و در صورت تحقق خودشناسی و خدا شناسی، جامعه رشد پیدا خواهد کرد.

به گزارش حوزه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امروز 14 اردیبهشت ماه درگردهمايی مديران مؤسسات قرآنی عضو اتحاديه تشكل‌های قرآنی استان و فعالان قرآنی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: اهتمام متولیان فرهنگی و قرآنی نسبت به آموزش و ترویج قرآن و معارف عترت از تکالیف و وظایف بزرگ عرصه علم و فرهنگ است.

وی با بیان این که مهم‌ترین نیاز در راه تعلیم و تعلم قرآن و رشد جامعه، خود‌شناسی است، افزود: نباید نسبت به خود‌شناسی غافل باشیم و بدانیم که در صورت تحقق خودشناسی و خدا شناسی، جامعه رشد پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه والای انسان، باید بر دلیل تکریم انسان از سوی پروردگار عالم تأمل نمود.

وی با بیان این که برای درک هویت، ماهیت و جایگاه انسان باید رابطه بین انسان و خداوند شناخته شود، تصریح کرد: ارزش و خاستگاه انسان مستند به خلافت‌الهی است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: زمانی که قرار است انسان خلیفه خداوند بر روی زمین باشد، باید آثار خالق در او نمایان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان ساخت: کسی که خلیفه حق بر روی زمین است، در صورتی که از مسیر خداوند خارج شود، منحرف و از مقام انسانیت و هویتی که خداوند به او عنایت کرده است، ازل می‌شود.

امام جمعه قم با بیان این که تضمینی برای منحرف نشدن انسان از مسیر حق وجود ندارد، ابراز داشت: انسان باید با استفاده از گوهر اختیار، هویت خود را حفظ کند، در غیر این صورت ممکن است هویت انسانی او تغییر پیدا خواهد کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: خداوند طیبات، کرامات و انسانیت را به ما اعطا کرده و ما وظیفه داریم، با شناخت و عمل به ماموریت‌های انسانی، در راه حفظ این موهبات الهی تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه، وی در پایان تقویت معرفت و خدا شناسی و ارتباط اهل‌بیت(علیهم السلام) را برای حفظ هویت انسانی ضروری دانست و ادامه داد: برای آموزش و ترویج قرآن باید ابتدا جایگاه خود را شناخته و به آن احترام گذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha