چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 283668
۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳

مدير دفتر تربيت اخلاقی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه کشور از برگزاری طرح تابستانی «ضيافت ملكوت» با حضور 500 طلبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمين الله‌رضا اكبری، مدير دفتر تربيت اخلاقی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه، با بيان اين كه طرح "ضيافت ملكوت" برنامه‌ای برای تبيين مهارت‌های اخلاقی و قرآنی توسط اساتيد برجسته اخلاقی است، اظهار داشت: يكی از اهداف اصلی برگزاری اين دوره تابستانی امكان دسترسی طلاب به اساتيد اخلاق در طول مدت دوره و دستيابی به تدابيری برای تداوم اين ارتباط است.

وی افزود: در اين دوره تلاش شده تا فضايی به وجود بيايد كه طلاب لذت عبادت را با تمام وجود حس كنند؛ تا طبق فرمايش امام سجاد(ع) در مناجات خمس عشر كه می‌فرمايد «خدايا چه كسی لذت عبادت تو را حس چشيده است و برای آن جايگزينی طلب كرده است»، طلاب لذت عبادت را بچشند و ديگر هيچ جاذبه‌ای آنها را نتواند از رسيدن به نور الهی دور كند.

مدير دفتر تربيت اخلاقی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه با اشاره به شرکت طلاب 9 استان كشور در طرح "ضيافت ملكوت"، ادامه داد: اين طرح زمينه‌ای برای آشنايی طلاب با توانمندی‌های يكديگر و نيز تبادل اطلاعات و توانمندی‌های آنها در زمينه‌های اخلاقی و دينی است.

حجت‌الاسلام والمسلمين اكبری خاطرنشان کرد: در طول اجرای اين طرح در زنجان و اصفهان، دروس رسمی‌ همچون اخلاق عبادی، خودشناسی برای خودسازی، آداب معاشرت و كنترل غرايض در نظر گرفته شده است؛ البته علاوه بر اين دروس رسمی، اساتيد اخلاقی حاضر در دوره آماده ارائه مشاوره‌های اخلاقی به طلاب هستند.

وی به برنامه‌های ديگر اين دوره اشاره كرد و گفت: جزء خوانی، توسل به ائمه اطهار(ع)، پررنگ كردن ارزش‌های معنوی مانند نماز شب از ديگر برنامه‌های اين دوره است و از آنجا كه اين برنامه در ماه پر فضيلت رمضان اجرا می‌شود، فضای معنوی خاصی در اردوهای برگزاری اين طرح حاكم می‌شود كه اميدواريم دستاوردهای آن در طلاب نهادينه شود و در طول ايام سال هم تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين اكبری تأكيد كرد: برای اين كه در كنار برنامه‌های سنگين و پربار اخلاقی دوره، تنوعی برای شركت كنندگان ايجاد شود، برنامه‌ای تدارك ديده شده است تا هر روز امكان ورزش‌های متنوع همچون فوتبال، فوتسال، واليبال و پينگ پونگ فراهم برای طلاب باشد.

مدير دفتر تربيت اخلاقی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه اين دوره‌ها با حضور100 طلبه در زنجان آغاز شده است، گفت: این دوره ها به 3 نوبت ده روزه، در مركز تربيت معلم زنجان مخصوص استانهای اردبيل، آذربايجان غربی و شرقی، زنجان، قزوين، كردستان، گيلان و همدان تقسيم شده است.

 مدير دفتر تربيت اخلاقی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه اضافه كرد: طلاب شرکت کندده درطرح "ضیافت ملکوت" در زنجان در طول اين دوره از محضر آيت‌الله علی سروی، استاد اخلاق و تفسير در قالب كلاس تفسير سوره حجرات با رويكرد اخلاقی، شرح ادعيه روزانه ماه مبارك رمضان، مشاوره اخلاقی و نماز جماعت بهره‌ند می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان كرد: برگزاری دوره "ضیافت ملکوت" در اصفهان به دو قسمت 15 روزه تقسيم شده است و طلاب استانهای تهران، چهار محال بختياری، فارس، قم، كرمانشاه، مركزی و يزد در دوره اول 80 نفر و در دوره دوم 120 نفر در آن حضور دارند.

براساس گزارش معاونت تهذیب حوزه، وی در پایان گفت: اميدواريم اين دوره تجربه شيرينی برای طلاب باشد تا توجه به مسائل اخلاقی كه از تاكيدات مقام معظم رهبری است و برگزاری دوره‌های اين چنينی در استان‌ها و شهرستان‌ها هم پيگيری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha