سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

همزمان با روز بسیج مساجد و محلات و روز جهانی مسجد، سومین گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان بسیج مساجد و محلات قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مراسم که شب گذشته در حسینیه شهدای سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد، سردار هاشمی، فرمانده بسیج مساجد و محلات قم با اشاره به نقش محوری مساجد در اسلام و تأثیر آن در مقاومت اسلامی اظهار داشت: این تأثیرگذاری به اندازه‌ای است که دشمن به طور همه‌جانبه تلاش خود را برای ضربه زدن به این مکان مقدس به کار بسته است.

وی با اشاره به آتش زدن مسجدالاقصی توسط مزدوران رژیم صهیونیستی، اظهار داشت:‌ در این راستا، تصمیم گرفته شد که این روز به عنوان روز جهانی مسجد انتخاب شود.

رئیس بسیج ستاد انسجام بسیج و مساجد قم درباره برنامه‌های هفته بسیج گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی از تاریخ 16 مرداد‌ماه سال جاری به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

سردار هاشمی افزود: برگزاری همایش بسیج و معنویت با حضور ائمه جماعات و فرماندهان بسیج مساجد و محلات قم، دعا و نیایی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، کمک به مستمندان و ایتام در سراسر حوزه‌ها و پایگاه‌ها،‌ غبارروبی مزار شهدا، حضور ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها در مراسم نماز جمعه، تشویق و تکریم معتمدین محلی و چهره‌های برتر و تجلیل از  قاریان و مؤذنان برنامه‌های هفته بسیج در قم می‌باشد.

وی همچنین درباره ستاد انسجام بسیج و مساجد قم گفت: در این ستاد، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع)،‌ فرماندهان سه نواحی بسیج قم ، شورای شهر قم، شهرداری قم، اداره کل تبلیغات اسلامی قم، دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم عضو هستند.

خاطرنشان می‌شود در ادامه این مراسم، سردار مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم و نیز یکی از اعضای جامعه اسلامی ناصحین قم به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام// 15/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha