شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مسئولیت طلاب سفیران هدایت تحکیم اعتقاد مردم و اصلاح اخلاق در جامعه است.

به گزارش سرویس استانهای خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین میر عمادی در افتتاحیه مدرسه علمیه سفیران هدایت خرم‌آباد گفت: افتتاح مدرسه امیر المومنین(ع) خرم آباد افتخاری برای استان لرستان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در مورد قدمت این مدرسه بیان داشت: این مدرسه توسط مرحوم آیت الله جزایری بنا نهاده و بعد از وفات ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین صدری این مسئولیت را بر عهده گرفت تا بعنوان یکی از مراکز تربیتی علوم دینی در استان فعالیت کند.

وی گفت: زمانی که بنده به عنوان امام جمعه این شهر منصوب شدم تنها یک مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران مشغول به تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی بود و الآن به 4 مدرسه برادران و 2 مدرسه خواهران ارتقا یافته است.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: سلامت و تلاش فرهنگی دینی جامعه به حوزه های علمیه و علمای آن منطقه بستگی دارد که هرچه حضور طلاب و فضلا در منطقه ای بیشتر باشد، قطعا موجب سعادت مردم آن جامعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: لغزش در جامعه و وجود افراد به خاطر نبود حوزه علمیه و عالمان وارسته دینی است. به همین خاطر علما و حوزه‌های علمیه حافظ دین مردم هستند چراکه اخلاق، اعتقاد و ایمان مردم توسط روحانیت و حوزه علمیه رقم می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به عالم پرور بودن این استان، بیان داشت: آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله کمالوند و حجت‌الاسلام والمسلمین صدری از جمله سرمایه‌هایی بوده اند که هویت دینی را در طول تاریخ حفظ کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر عمادی انقلاب اسلامی ایران را سرآمد همه انقلاب‌ها دانست و گفت: در راس این انقلاب امام خمینی با تکیه بر مردم به پیروزی رسید و امروز هدایت آن به مقام معظم رهبری جانشین صالح امام منتقل شده و آن‌ را با درایت و مدبرانه رهبری می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: جامعه امروز نیازمند شدید معارف دینی است، لذا با راه‌اندازی مراکز تخصصی باید در صدد پاسخگویی مسائل دینی مردم باشیم.

لازم به ذکر است اولین جلسه درس سفیران هدایت توسط نماینده ولی فقیه با روایتی از حر عاملی در مورد ایمان آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha