چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از تدوین سند راهبردی فرهنگی شهرستان سبزوار با مشارکت طلاب و فضلای حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شب گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای سبزواری حوزه علمیه قم که در مسجد تولیت قم برگزار شد، با اشاره به جمعیت بیش از هزار نفری طلاب سبزواری، اظهار داشت: بسیاری از این طلاب، در مسئولیت هایی چون  امام جمعه، قاضی،  عضو هیئت علمی، امام جماعت و ... مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر هجرت طلاب و روحانیون، گفت: در حال حاضر تعدادی از روستاهای شهرستان سبزوار نیازمند روحانی هستد که طلاب سبزواری می بایست در این مناطق حضور یابند و به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار با بیان این‌که باید حرکت عمیق فرهنگی در شهرستان سبزوار با توجه به ظرفیت‌های موجود انجام شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته،  طرحی در قالب سند راهبردی تفاهم‌نامه فرهنگی جامعه شهری تدوین شده است که با اجرای این سند می‌توان شاهد آثار و برکات فراوانی در عرصه فرهنگی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در این طرح،  امام جمعه در رأس قرار دارد؛ فرماندار به عنوان نماینده دولت و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی نیز در آن عضویت دارند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان  با اشاره به این‌که این طرح در حال حاضر آماده و قابل ارائه است، گفت: اساتید و فضلای سبزواری می‌توانند نظرات خود را برای تکمیل این طرح ارائه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha