شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آیت الله تسخیری با اشراف به سیاست‌های دشمن با دلیل،پاسخ‌های قاطعی به حرکت‌های ایزایی دشمنان می‌داد.

به گزارش خبر گزاری حوزه دکتر علی اکبر ولایتی عصر امروز در همایش نکوداشت آیت الله تسخیری دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در تهران برگزار شد با اشاره به اقدامات وی در تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: سنت  تقدیر وتجلیل از بزرگان باید در بین ما فراگیر شود، ما هر گاه در وزارت امور خارجه به کنفرانس اسلامی در خارج از کشور می‌رفتیم، بدون وجود آیت‌الله تسخیری هیئت ما ناقص بود.

وی افزود: گاهی که در رابطه با مسایل بین ایران و عراق در کمیته‌ها و کمیسیون‌های سیاسی مباحث حساس مذاکرات به ویژه در رابطه با کنفرانس اسلامی و بین‌المللی وجود داشت آیت الله تسخیری  به راحتی و مسلط به کل مسایل و با اشراف به سیاست‌های دشمن دلیل و پاسخ‌های قاطعی به حرکت‌های ایزایی دشمنان در این محافل می‌داد.

*آیت الله تسخیری در حوزه فقه صاحب نظر است

 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که  مراتب انسانی آیت‌الله تسخیری و برکات اخلاقی‌شان زیاد است بیان داشت: باید در محافل علمی از وجود آیت الله تسخیری استفاده کنیم چرا که ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله سید باقر صدر است  و در حوزه فقه صاحب نظر می باشد .

وی با بیان این که آیت‌الله تسخیری در هر حالی برای انجام وظیفه خود تلاش کرده‌است ادامه داد:در سفری که اخیرا به عراق داشتیم مراتب ارادت نوری‌المالکی رییس جمهور عراق را  به ایشان را کاملا احساس کردیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha