شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

دکتر حسینی گفت: آیت‌الله تسخیری هیچ گاه مرعوب فضاسازی و جو حاکم بر محافل نشده و همواره به خوبی از آرمان‌های والای اسلامی دفاع کردو نمادی شاخص برای این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سید محمد حسینی عصر امروز (7بهمن)در همایش بین‌المللی نکوداشت آیت‌الله تسخیری با اشاره به خدمات ایشان  افزود: آیت‌الله تسخیری برای دفاع از مبانی فکری اسلامی سینه سپر کرده و تلاش مضاعفی انجام داد.

وی با بیان این که آیت‌الله تسخیری  در فقه صاحب نظر  و  به تفسیر قرآن آشنا می باشد و مذاهب و ادیان را خوب می‌شناسد گفت:آیت‌الله تسخیری با حلم و سعه صدر و بردباری و تسلط، و اشراف به مسایل به خوبی فضا را برای گفتگو و نزدیکی ادیان و مذاهب آماده کرد ودر بیش از 200 همایش و سمینار بین‌المللی حضور داشته‌است.

دکتر حسینی ادامه داد:این عالم تقریبی  هیچ گاه مرعوب فضاسازی و جو حاکم بر محافل نشده است همواره به خوبی از آرمان‌های والای اسلامی دفاع کرده و نمادی شاخص برای این موضوع است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: آیت‌الله تسخیری در کنار کار مدیریتی و اجرایی از ابتدای انقلاب تاکنون در مسئولیت‌ها و پست‌های خود نقشی پررنگ داشته و نیز در مجامع جهانی تلاش های ایشان ماندگار است.

وی اظهار داشت:آیت‌الله تسخیری در سمت نایب رییسی اتحادیه علمای جهان اسلام مانع از نفوذ اندیشه‌های فمینیسم و افکار غیر اسلامی شده و در دفاع از حقوق اقلیت‌های دینی نقشی موثر داشت.

حسینی افزود: شخصیتی مبارز،‌ عالم زمانشناس، شجاع، مدرس، مبلغ و سخت‌کوش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha