یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مصر از نظر ما سمبل تمدن اسلامی است، اما استکبار می‌خواهد مسیر انقلاب مردم این کشور را عوض کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله مکارم شیرازی  امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) اظهار داشتند: خوب است در این فرصت بر زندگانی و آثار و فرمایشات آن بزرگواران مرور جدیدی شوید.

ایشان شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام را شخصیتی جامع، مدیر، مدبر، دلسوز و عاشق هدایت و سعادت بشر بر شمرده و افزودند: خداوند در قرآن کریم می فرماید رسولی برای شما فرستادیم که از میان خود شماست و مشکلات شما را می داند، درد و رنج های شما بر او سخت و ناگوار است، نهایت دلسوزی را نسبت به شما دارد و عاشق هدایت و سعادت شماست.

معظم له در ادامه خاطرنشان کردند: آیا سزاوار است مسلمانان با داشتن چنین پیامبر عظیم الشأنی که مصداق «بالمؤمنین رئوف رحیم» است به جان هم بیفتند،یکدیگر را قطعه قطعه کنند و بکشند، آبادی ها را ویران کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به کشتارهای وحشیانه سلفی های تکفیری تصریح کردند: کاری که سلفی به نام اسلام می کنند صد و هشتاد درجه با اسلام فاصله دارند. اسلام دین رأفت و رحمت است.

ایشان با ارج نهادن از نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت افزودند: مسلمانان باید نهایت استفاده را ببرند و از مذاهب مختلف دور هم جمع بشوند. اسلام تمام کره زمین را یک کشور می داند و تمام مرزهای سیاسی و جغرافیایی را ساختگی می داند. اسلام فرقی بین عرب و عجم، فارس و ترک قائل نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان در ایجاد جنگ های فرقه ای و مذهبی در بین مسلمانان اشاره کرده و گفتند:دشمنان اسلام از طریق نظامی نتوانستند به نیات خود برسند، آنان در جنگ تحمیلی با ایران، شکست خوردند، به افغانستان و عراق لشکر کشی کردند باز هم شکست خوردند، اما اکنون به حربه خطرناک جنگ مذهبی دست زده اند که باید مسلمانان هوشیار و بیدار باشند.

ایشان با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد اختلافات مذهبی سعی در کشتارمسلمانان به دست خودشان دارد، خاطرنشان کردند: دشمنان پول و سلاح می دهند تا مسلمانان همدیگر را بکشند که سوریه نمونه واضح و آشکار آن است.

معظم له از مصر به عنوان نماد و سمبل تمدن اسلامی اشاره کرده و خاطرنشان کردند: دشمنان می خواهند مسیر انقلاب مصر را عوض کنند و متأسفانه با اختلاف افکنی بین انقلابیون مصری، در حادثه اخیر عده زیادی کشته شدند. مصر از نظر ما سمبل تمدن اسلامی است، اما با تحریکات بیگانگان به جان هم افتاده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سیاست «تفرقه بینداز حکومت کن» کشورهای استعماری اشاره کرده و بیان داشتند: این سیاست جدیدی نیست، قرآن مجید می فرماید این سیاست برای سه هزار سال قبل است که فرعون از آن استفاده کرد.

ایشان به اختلاف افکنی استعمار انگلیس بین جمعیت چندصد میلیونی هند اشاره کرده و گفتند: ده هزار انگلیسی بر میلیون ها جمعیت هند حکومت می کردند.

 

*با اختلاف افکنی همه را به جان هم می انداختند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: آنانی که بنزین بر روی آتش اختلافات می ریزند، اگر کمی عقل می داشتند متوجه می شدند که دامن زدن به اختلافات به نفع دشمنان است. زیرا مسلمانان را در سوریه، عراق، مصر،افغانستان به جان هم می اندازد و به اهداف شوم خود می‌رسند.

ایشان در ادامه از تلاش های مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی  بروجردی برای وحدت میان مسلمین تقدیر نموده و فرمودند: این عالم وارسته چنان مدبرانه عمل کردند که مفتی بزرگ مصر شیخ شلتوت مذهب شیعه را رسمیت بخشیدند.

معظم له به اظهارنظرهای بعضی افراد کم اطلاع واکنش نشان داده و افزودند: در میان ما بعضی از افراد کم اطلاع هستند که با کارهای نادرستی که دارند، آتش بیار معرکه هستند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha