سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 304668
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۷

عمامه طلاب و روحانیون نشانه عزت، اخلاص و خدمت است و یادگار رسول‌الله و ائمه‌(ع) می‌باشد.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه علمیه بناب در مراسم اعطا مجوز تلبس از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه به طلاب معمم حوزه علمیه بناب اظهار داشت: عمامه‌ای که شما طلاب بر سر می‌گذارید عمامه‌ای است که پیامبر‌(ص) بزرگوار، در روز غدیر بر سر مبارک امیرالمومنین‌(ع) نهادند و هم سنخ با عمامه صاحب‌الزمان‌(عج) است.

آیت‌الله بنابی عمامه طلاب را نشانه عزت، خدمت و اخلاص خواند و تاکید کرد: عمامه‌ای که طلاب به سرشان می‌گذارند کلاه نیست، بلکه علامت و نشانه عزت، خدمت، اخلاص و یادگار ائمه معصومین‌(ع) و متهجدین است.

وی خاطرنشان کرد: عبا و عمامه ما ارزش حقوقی دارد و با آبروی رسول‌الله و آقا امام زمان‌(عج) و اهل‌بیت‌(ع) گره خورده است و مال ما نیست بلکه امانت و رسالتی است که بر دوش ما نهاده شده است.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به رسالت خطیر روحانیون اظهار داشت" کسی که به پوشیدن لباس روحانیت مفتخر می‌شود باید به لوازم آن هم ملتزم باشد و در برنامه زندگی خویش و در برخورد با دیگران آداب اسلامی را رعایت کند و در یک کلام به آنچه که علم دارد عمل کند.

وی افزود: طلبه باید رفتار و سکناتش با دیگر افراد جامعه فرق کند اگر چه در سال اول طلبگی باشد با این حال رسالت طلاب معمم و روحانیون سنگین‌تر است.

مدیر حوزه‌ علمیه بناب خطاب به طلاب تاکید کرد باید سنت و سیره رسول‌الله در رفتار شما متجلی باشد و قهرا این خودش تبلیغ اسلام، قرآن، ولایت و روحانیت است.

استاد اخلاق حوزه در پایان ضمن ابراز خرسندی از نظام‌مند شدن تلبس طلاب گفت: اعطای مجوز رسمی و قانونی تلبس که اخیراً اجرایی شده از آرزوهای دیرین ما بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha