دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفتند: خاندان بزرگوار بنابی، مبلغ سخنان اهل‌بیت(ع) هستند و دین را ترویج می‌کنند و با دادن شهید، به این نظام والای الهی خدمت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه: این مرجع تقلید در پیامی تصویری به نخستین همایش علمای بلاد "پاسداشت خدمات و مجاهدت های تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جواد باقری بنابی"، گفتند: وجود مبارک ولی عصر(عج) لقب پر افتخاری به نام «بقیه الله» دارند، این لقب در ابتدا مخصوص انبیای الهی و معصومان است و بالعرض بهره مبلغان و نائبان و کسانی است که در راه احیای معارف اسلامی تلاش می‌کنند.

ایشان با اشاره به این‌که خداوند از عالمان دین به «أولوا بقِیّة» یاد می‌کند، اظهار داشتند : این مضمون به کار رفته درباره عالمان است، گاهی سخن از «أولِی الأَبْصار»، «أولوالأَلْباب» است و گاه نیز سخن از  «أولوا بقِیّة» به معنای والیان و صاحبان بقا و بقیه الله است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی افزودند: اگر کسی بخواهد بماند، هیچ راهی ندارد مگر این‌که صبغه الهی داشته باشد، هر کسی که صبغه مادی داشته باشد، محکوم به فنا و زوال است و هر چه صبغه الهی دارد، مشمول دوام و بقا است؛ اگرشخصی یا نامی یا موضوعی بخواهد بماند و بقیه الله شود و از زوال مصون بماند باید صبغه الهی به خود بگیرد.

مفسر برجسته قرآن کریم با اظهار حق‌شناسی نسبت به فضلا و علمای تبریز، خاطرنشان کردند: برگزاری چنین همایش‌هایی احیای آثار الهی است، زیرا  آقا شیخ جواد بنابی از «أولوا بقِیّة» محسوب می‌شود و خاندان ایشان مشمول عنایت ولی‌عصر(عج) خواهد بود.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: در قرآن کریم خدای سبحان ما را از ترازوی قیامت باخبر کرد و فرمود میزانی هست و در میزان سه رکن اصل میزان، وزن و موزون معتبر است، وزن ترازو برابر سوره اعراف حق و حقیقت است: «والْوَزْنُ یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ» حق در آن روز وزن محسوب می‌شود، اشیا و عقاید معارف و رفتار و کردار و نوشتار و سنت و سیرت را با حق و حقیقت می‌سنجند، اگر وزن حق است موزون نیز باید معادل حقیقت باشد.

معظم له با اشاره به ارزش مداد علما، ابراز داشتند: اگر مرکب عالمان را با خون شهیدان بسنجند، مرکب وزین‌تر است، این خاندان بزرگوار بنابی مبلغ سخنان اهل‌بیت(ع) هستند و با جوهر و مداد عالمان دین را ترویج می‌کنند و با دادن شهید به این نظام والای الهی خدمت کرده‌اند.

این مرجع تقلید با قدردانی از برگزارکنندگان همایش تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین بنابی، اظهار داشتند: خدای سبحان، تبریز را معدن عالمان دینی و فقهی و بارگاه علمی شخصیت‌های والا قرارداده و می‌دهد و امیدواریم این فیض همچنان مستدام باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha