سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

مدیر مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: یکی از آسیب‌های جدی که با توسعه رایتل نسل جوان را تهدید خواهد کرد گسترش بیماری‌های روحی و روانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حق جو، شب گذشته در همایش «بررسی پیامد های نسل سوم تلفن های همراه (رایتل)»که با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه قم درسالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با اشاره به فلسفه برگزاری این همایش، اظهارداشت: مردم در راستای افزایش آگاهی و بصیرت خود به روحانیت اطمینان و اعتماد دارند و  همین مسئله موجب شد تا این همایش برگزار شود،

وی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری از تهاجم و شبیخون فرهنگی، افزود: بستر پایگاه های دشمن، بیشتر از طریق تکنولوژی هایی مانند اینترنت، موبایل و ... می باشد که هیچ گونه نظارتی بر آنها   نیست.

 مدیر مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که طلاب و فضلای حوزوی در مباحث نرم افزاری پیشرفت قابل توجهی کرده اند، ادامه داد: در عصر ارتباطات، باید مباحث دینی را به درستی ترویج داد؛ امر مهم و  بسیار حساس در زمان حاضر، ارائه دقیق نگاه های دینی به  مردم   به صورت کارشناسی شده است .

وی با اشاره به لزوم زمان شناسی، بیان داشت: باید نسبت به مسائل پیرامون خود با دقت نظر بیشتری بنگریم تا مبادا برخی از حرکات ما باعث کمک به اهداف استکبار و ظالمین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو با اشاره به روایات اهل بیت(ع) مبنی بر دقت در مسائل اعتقادی، تصریح کرد: اسلام دقت نظر بالایی در مسائل اعتقادی دارد، لذا تاکید می کند هرگاه انسان به افراد   ظالم در ترویج افکار آنها کمک کند، دچار ذلت و  بدبختی خواهد شد.

وی با بیان این که جامعه انتظار روشنگری از روحانیت دارد، خاطرنشان کرد: عدم درک صحیح از دین جامعه را دچار انحراف می کند؛ بنابراین روحانیت باید سطح آگاهی دینی و اعتقادی مردم را افزایش دهد.

مدیر مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد:  منشاء بسیاری از آسیب ها، عدم نظارت دقیق در جامعه است؛ به طوری که اگر نظارت دقیقی وجود داشت اختلاس 3 هزار میلیاردی اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان این که دشمنان اندیشه های نسل جوان و خانواده ها را تهدید و در نتیجه سست می کنند، گفت: عدم نظارت کافی خانواده ها بر فرزندان و آگاهی نداشتن والدین نسبت به برنامه های رایانه ای منجر به  پنهان کاری فرزندان می شوند .  

حجت الاسلام والمسلمین حق جو با انتقاد از گسترش فرهنگ غرب در بین خانواده ها، تاکید کرد: ادبیات رفتاری و گویشی برخی از  خانواده ها، متاثر از فرهنگ غرب است؛ به طوری که گاهی در میهمانی ها مسئله محرم و نامحرم فراموش شده است .  

وی در ادامه با اشاره به کارکردهای نسل سوم تلفن های همراه (رایتل)، افزود : رایتل گرچه کارایی های مثبتی نیز دارد، ولی مملو از مسایل منفی است.

مدیر مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که تکنولوژی رایتل دستاورد پنتاگون است، اظهارداشت: اگر انسان با صرف میلیارد ها تومان مسجدی را بنا نماید؛ در حالی که اصل ملک غصبی باشد، ارزشی ندارد؛ سیستم نسل سوم تلفن های همراه نیز با پشتیبانی و سرمایه گذاری پنتاگون طراحی شده و از خطربسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به آسیب های سیاسی نسل سوم تلفن های همراه، بیان داشت: دشمن به راحتی می تواند از طریق این تکنولوژی به اطلاعات طبقه بندی شده کشور دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حق ادامه داد: دشمنان با هدف بسیار مهمی به صورت روشمند این تکنولوژی را صادر کردند که از آسیب های آن می توان به توسعه بیماری های جنسی، گسترش روابط نامشروع بین پسر و دختر، ایجاد بحران های جدی در نسل جوان، گسترش بیماری های روانی در بین جوانان و ریشه کن ساختن بنیان های خانواده اشاره کرد.

این کارشناس حوزوی در پایان یادآور شد: بیش از 30 درصد جوانان اعم از دختر و پسر ارتباط پیامکی دارند؛ البته در این میان برنامه های تلویزیون نیز بر گسست خانواده ها بی تاثیر نبوده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha