جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران شش هزار و657 مقاله پیرامون صنعت نفت و ملی شدن آن، در نخستین پایگاه مجلات تخصصی کشور(نورمگز) بارگذاری شد.

 مدیر پایگاه نورمگز مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: این مقالات با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و تببین جایگاه و اهمیت صنعت نفت ایران در عرصه های مختلف داخلی و خارجی گردآوری شده است.

 حجت الاسلام محمد مهدی امینی مقدم ادامه داد: "نهضت ملی شدن صنعت نفت"، ""پرونده ملی شدن صنعت نفت"، "مصدق در خاطرات آیدن"، "مروری بر جنبش ملی شدن صنعت نفت"، "روحانیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت"، "آیت الله کاشانی، فدائیان اسلام و نهضت ملی شدن صنعت نفت"، " روزشمار ملی شدن صنعت نفت"، "طنین صدای دکتر مصدق در تالار شورای امنیت"، "در کمتر از بیست و یک سال"، "آبادان و روزهای ملی شدن صنعت نفت"، "ملی شدن نفت و ایتالیایی ها" عناوین مقالات موجود در این پایگاه می باشد.

وی ادامه داد: "سیاست و دیانت در ایام ملی شدن صنعت نفت"، "سیری در تاریخ نفت ایران"، "ملی شدن صنعت نفت و پنجاه سال آینده"، "از قرارداد دارسی تا ملی شدن صنعت نفت"، " پیامدهای ملی شدن صنعت نفت"، " رابطه ایران و بریتانیا در صنعت نفت"، " بومی سازی صنعت نفت بعد از ملی شدن"، " ملی شدن صنعت نفت و کسوف امپراتوری انگلستان در خاورمیانه" از دیگر عناوین مقالات موجود در نخستین پایگاه مجلات تخصصی کشور است .

 حجت الاسلام امینی مقدم با بیان این که در حال حاضر بیش از 46 هزار شماره مجله تخصصی در حوزه علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز می باشد، اظهارداشت: این مقالات به شیوه "word" و "pdf" و با قابلیت ذخیره سازی و استفاده کاربران با مراجعه محققان به پایگاه نورمگز به نشانی www.noormags.com  و درج کلمه دلخواه مانند "ملی شدن صنعت نفت" در قسمت جستجو از هم اکنون در اختیار محققان قرار دارد.

 مدیر پایگاه نورمگز یادآور شد: پایگاه مجلات تخصصی نور بسته به نوع فعالیت خود، بزرگترین بانک مجلات تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی کشور است که روزانه ده ها هزار محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه به آن مراجعه نموده و از منابع آن بهره می گیرند.

 وی، قدمت برخی مجلات موجود در این پایگاه بیش از یکصد سال ذکر کرد، افزود: نزدیک به 100 عنوان مجله مربوط به قبل از انقلاب نیز در پایگاه ارائه شده است

حجت الاسلام امینی مقدم خاطرنشان کرد: در هر ماه حدود 700 شماره مجله به پایگاه اضافه می شود که عناوین جدید را نیز به همراه خواهد داشت.

 مدیر پایگاه نورمگز در پایان ضمن دعوت از جامعه فرهنگی کشور برای استفاده از این گنجینه بسیار غنی، تصریح کرد: آمار کاربران سایت رو به افزایش است و اطلاع‌رسانی‌در نمایشگاه‌ها و بازدید‌های دانشگاهی تاثیر زیادی در این استقبال داشته بگونه ای که در کمتر از یک ماه آمار بازدید از این پایگاه نسبت به ماه گذشته به هفت برابر رسیده است.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha