پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 309104
۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم شناسایی استعدادهای حوزوی، بر لزوم حمایت از نخبگان جوان حوزه تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد غروی، امروز در دومین جشنواره ملی "طلبه جوان موفق" که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به این که جشنواره ها مسئولیتی است که مسئولان بر عهده دارند، تصریح کرد: در فرهنگ حوزوی، کار در دستگاه امام زمان(عج) مشوق اصلی برای درس و تحقیق و تبلیغ است.

وی افزود: ما باید با سرمایه گذاری بر روی این مساله، تمام تلاش خود را برای نهدینه سازی مشوق های معنوی به معنای صحیح به کار بگیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با اشاره به جایگاه علم در اسلام، تصریح کرد: آیات و روایات فراوانی درباره جایگاه و فضیلت علم در اسلام بیان شده است و باید بر روی این مساله بیشتر کار کرد.

آیت الله غروی با اشاره به این که انسان هر چه توفیقات پیدا کند، باید خضوع بیشتری داشته باشد، ادامه داد: خیال نکنیم اگر به سطحی از علم دست پیدا کردیم، مساله تمام است و نیازی به استاد و راهنما نداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به لزوم شناسایی استعدادهای حوزوی، خاطرنشان کرد: افراد مستعد فراوانی در حوزه ها علمیه حضور دارند که می بایست به آنان کمک و امکانات علمی و مشاوره ای ارائه شود.

آیت الله غروی در پایان تاکید کرد: ارائه مشاوره های لازم به طلاب و فضلای جوان توسط کسانی که تجربه کافی دارند؛ ضرورتی است که در حوزه علمیه باید به آن توجه شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha