سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که راه شهداء تنها با برپايي یادواره ها حفظ نمي شود، تاکید کرد: بايد فردی را به ریاست جمهوری برگزینیم که مدافع حقیقی دين و ولایت باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آيت الله نصرالله شاه آبادي در يادواره 63 شهيد مدرسه علميه امام صادق(ع) محله چهارمردان قم، هدف اصلي شهدا را دفاع از دين دانسته و گفت: اگر بخواهيم از شهدا پيروي کرده و آرمان آنها را پياده کنيم، بايد در راه دين قدم برداريم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز وظيفه همه ما همان دستور پيامبر اکرم(ص) مبنی بر تلاش در راه جهاد اکبر، مخالفت با نفس اماره و تبعیت محض از دين است.

وی با اشاره به جانفشاني هاي شهداء، اظهار داشت: شهدا جان خود را براي حفظ دين و مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از وطن اسلامی فدا کردند و ما هم باید ادامه دهنده راه آن ها باشیم.

آیت الله شاه آبادی با اشاره به لزوم تداوم راه و آرمان های شهداء، تاکید کرد: راه شهداء تنها با برپايي نشست ها و یادواره ها حفظ نمي شود، بلکه اين جلسات وقتي ارزش دارد که حاصل آن بيداري و حفظ دين و مکتب اهل بیت(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه قم با سنگين شمردن وظيفه جوانان در شرایط کنونی، گفت: امروز هجمه های فراوانی علیه جوانان صورت می گیرد؛ آنان باید با تاسی به معارف اهل بیت(ع) و الگوگیری از شهدا در مقابل هجمه ها بایستند.

ویژگی بارز رییس جمهور آینده

وي در ادامه به اهمیت و حساسیت انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و اذعان داشت: ما آزاد هستيم که هر کسی را انتخاب کنيم، اما اگر دلسوز دين باشيم، بايد فردی را به ریاست جمهوری برگزینیم که مدافع حقیقی دين و ولایت باشد.

آیت الله شا] آبادی به ويژگي هاي کاندیدای اصلح اشاره کرد و افزود: اين که کانديدايي تنها به فکر اقتصاد باشد، کافي نيست، بلکه بايد کسي انتخاب شود که بخواهد تمام اصول و فروع دين را فرهنگ سازي و در جامعه پياده و اجرا کند.

وي همچنین با اشاره به مشکلات فرهنگي کشور، یاداور شد: طلاب بايد نقص هاي فرهنگي را مطرح کرده و عدم رضايت خود را از اين مشکلات به گوش مسئولين برسانند و در جهت رفع آنها تلاش کنند تا شاید قدمي برای رفع آن ها برداشته شود.

برای مسلمانان مظلوم دعا کنیم

آیت الله شاه آبادی در پايان با اشاره به وضعيت مسلمانان جهان، گفت: امروز عده اي شقي هر جنايتی را علیه مسلمانان انجام مي دهند و ما در حال حاضر نمي توانيم مستقيم با آنان وارد جنگ شويم، اما خداوند حربه اي قوي به ما داده و آن دعاست، بايد شهداء را واسطه قرار دهيم و از خداوند بخواهيم اين ظالمان و درندگان را به هلاکت برساند.

برپایه این گزارش، در حاشيه اين مراسم، نمايشگاهي از تصاویر و آثار شهداء و محصولات فرهنگی مرتبط با دوران دفاع مقدس برپا شده بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha