چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

نرم افزار مجموعه سخنرانی ها و پرسش و پاسخ هایی از آیت الله خوشوقت(ره) با موضوع "آثار روزه در تقوا" تحت عنوان نرم افزار صراط مستقیم (2) تولید شد.

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیات کامپیوتری علوم اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اعلام این خبر گفت: این نرم افزار با هدف اشاعه معارف اسلامی و تسهیل در پژوهش و تحقیق محققان به همت مرکز نور و مؤسسه فرهنگی هنری محبین صاحب الأمر(عج) وابسته به بیت مرحوم آیت الله خوشوقت(ره) تولید و به زودی عرضه می شود.

سید مهدی هاشمی افزود: علاقه مندان می توانند در این نرم افزار مواردی از جمله مجموعه سخنرانی‌ها و پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از آیت‌الله خوشوقت (قدّس سرّه) را به صورت تصویری و صوتی، مشتمل بر موضوعات و مباحث گوناگون اخلاقی و اسلامی مورد استفاده قرار دهند.

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: شرح دعای صحیفه سجادیه در استقبال و وداع با ماه مبارک رمضان ، فلسفه روزه، احکام روزه و روزه‌دار، ارتباط روزه با تقوا، روزه واقعی و مراقبت بعد از ماه مبارک رمضان، و... از جمله موضوعات این نرم افزار اسلامی می باشد.

وی بیان داشت: ارائه بیش از 600 پرسش و پاسخ قرآنی، اخلاقی، اعتقادی، تربیتی و مباحث مربوط به روزه، به همراه عنوان‌بندی جداگانه هر سؤال از دیگر موضوعاتی است که کاربران می توانند با تهیه این نرم افزار آن را مورد بهره برداری قرار دهند.

هاشمی در ادامه به قابلیت های پژوهشی این نرم افزار اشاره کرد و گفت: ارائه فهرست درختی جلسات به همراه امکان پخش هر کدام، جستجو در عناوین فهرست درختی جلسات، قابلیت استفاده از طریق رایانه و دستگاه پخش صوت و فیلم از قابلیت های این نرم افزار گرانسنگ می باشد.

وی، موضوع کلی این اثر را اخلاق و معارف اسلامی معرفی کرد و افزود: این نرم افزار قابلیت نصب و راه اندازی بر روی سیستم عامل های ویندوز XP، VISTA و یا 7 دارد.

یادآور می شود، علاقه مندان می توانند برای اطلاع از نحوه عرضه این نرم افزار ارزشمند به پایگاه اینترنتی WWW.NOORSHOP.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha