پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

رئیس پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه خا ستگاه اندیشه مهدویت حوزه‌های علمیه هستند اظهار داشت: امنیتی که امروز در نظام اسلامی برقرار است مدیون اندیشه مهدوی است.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه ازتهران حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود پورسیدآقایی امروز دوم تیر در نهمین همایش دکترین مهدویت که در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت امام عصر (عج) برگزاری این همایش را پاسداشت تعظیم شعائر اسلامی برشمرد.

 وی با بیان اینکه دنیای امروز تشنة اندیشه مهدویت است گفت: اندیشه مهدویت رویکردها و منظرهای مختلفی دارد، یک منظر که جوامع شیعی و اسلامی به آن نیاز دارند نگاه راهبردی اندیشه‌ای و نظریه‌پردازی در این آموزه است.

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت: افزود: اگر مهدویت را اندیشة فراتاریخی بشر و مدیریت آینده جهان بدانیم نیاز به تعمیق و تبیین و اهداف و اصول خاص خود دارد که اگر این  مهم تبیین شود راه به دکترین مهدویت باز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم خا ستگاه و نگاه به دکترین مهدویت ،حوزه های علمیه است. در عصر غیبت مبحث مهم ولایت فقیه برخاسته از این آموزه است که ولی فقیه نائب امام زمان (عج) و خا ستگاه آن را حوزه‌ها قرار دادند و بقیه باید از این چشمه جوشان و دریای عمیق وارد شده و استفاده کنند .

 دبیر نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با بیان اینکه اگر نگاهی به منطقه و جهان بیاندازیم حرکت‌هایی بین فقیر و غنی آغاز شده و تلاطم‌هایی بوجود آمده است و در کنار آنها یک کشتی امن قرار دارد که آن ایران است.

 وی خاطرنشان کرد: این کشتی امن بخاطر نعمت ولایت فقیه و رهبری  برگرفته ازآموزه های مهدوی می‌باشد.

رئیس پژوهشکده مهدویت اظهار داشت ما باید ملازم ولایت معصوم و نائب آن باشیم. خیلی نقشه‌ها برای ایران طراحی کرده بودند  ولی به برکت رهبری و ولایت فقیه خنثی شد.

 وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن را لبیک به ندای رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد :شیعه با آموزة مهدوی ساخته و شکوفا می‌شود و این امنیتی که نیز امروز در نظام اسلامی و حکومت شیعی برقرار است مدیون اندیشه مهدوی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گفت: ‌در حوزه‌های علمیه اهتمام جدی به عرصه مهدویت شده است و ما درتلاش  هستیم با مساعدت مدیر حوزه‌های علمیه سطح 4 و دکترای مهدویت را بزودی در پژوهشکده مهدویت راه اندازی  کنیم.

وی رمز پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی را تبیین و تعمیق آموزه‌های مهدوی دانست و خاطرنشان کرد: بدون همکاری وهمیاری مدیریت حوزه‌‌های علمیه یک  پژوهشکده کوچک نمیتواند همایش‌های بزرگی مانند دکترین مهدویت را برگزار کند. بنابراین ما نیازمند همکاری و همیاری همة نهادها  هستیم.

 حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی در پایان با ارائه گزارشی از مقالات ارائه شده به همایش بیان داشت 105 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش رسیده که 15مقاله ارائه خواهد شد و همچنین 108 مقاله به زبان فارسی از داخل کشور دریافت شده که 22 مقاله از این تعداد در این همایش ارائه می‌شود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha