دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: ما باید 10میلیون حافظ قرآن داشته باشیم گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی برای تدبر در قرآن است.

 به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در اختتامیه اولین دوره حفظ کل قرآن کریم و دومین دوره 2جزء حفظ قرآن کریم طلاب حوزه علمیه مازندران  در مدرسه علمیه امام صادق (ع) کوتنا قائم‌شهر  به بررسی خصوصیات عبادالرحمن  پرداختند .

  وی افزود: با استناد به آیه آخر سوره فرقان از خصوصیات عبادالرحمن این است که  با بزرگواری از کنار مسائل می‌گذرندو جلوه‌های رفتاری یک مؤمن را آزار نمی‌رسانند همچنین  اهل دعا  هستند و درخواست‌شان از خداوند این است که  پروردگارا ما را از عذاب جهنم نجات بده زیرا میدانند که  شدت عذاب جهنم: آن‌قدر سخت است که در آن روز  حاضر است همسر، فرزند ، برادر و هرکسی که بر روی زمین است را از دست دهد تا نجات یابد.  

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی انفاق نمودن و پرهیز از اسراف را از دیگر خصوصیات عبادالرحمن عنوان کرد ویاد آور شد: عبادالرحمن اهل انفاق هستندو اسراف نمی‌کنند بلکه  همیشه براساس دستور قرآن که می فرماید. و کذلک جعلناکم امة وسطاً ، همیشه در کارها حد وسط را رعایت کنید .بقره آیه143

معاون تهذیب حوزه با بیا اینکه از نگاه مقام معظم رهبری عمل به وظیفه  همان داشتن  اعتدال و حد وسط در زندگی است خاطر نشان ساخت: وظیفه ما فقط درس و تحصیل نیست بلکه وظایف دیگری نسبت به پدر و مادر، خانواده،   جامعه،  دوستان، مسائل سیاسی و تبلیغی  داریم که در همه این موارد باید حد وسط و اعتدال را رعایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha