یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 345598
۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
محمود بنایی - قزوین

حوزه/ یکی از داوران ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه فعالیت های قرآنی حوزه ها نباید فقط به برگزاری مسابقات محدود شود، بر تداوم برنامه های آموزشی و پژوهشی مدارس حوزوی در بخش فعالیت های قرآنی تاکید کرد.

 محمود بنایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به اهمیت قرآن اظهارداشت: ترویج و توسعه فعالیت های مختلف شفاهی و کتبی قرآن، اتفاق مبارکی می‌باشد که چند سالی است توسط معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور دنبال می شود و جای بسی امیدواری دارد.

   وی افزود: اگرچه هدف اصلی مسابقات، افزایش انس بیشتر طلاب حوزه‌های علمیه با قرآن است ولی باید توجه شود که این فعالیت ها فقط به برگزاری مسابقات در طی زمان های خاص محدود نشود؛ بلکه مسئولین معاونت تهذیب و واحدهای قرآن و عترت حوزه‌های علمیه برنامه های ویژه ای را جهت آموزش مباحث قرآنی بین طلاب، قبل از مسابقات برگزار نمایند تا شاهد افزایش کمی و کیفی این مسابقات باشیم.

این فعال قرآنی ادامه داد: با اطلاعی که از فعالیت های حوزه علمیه قزوین دارم، کلاس ها و دوره های آموزشی خوبی برای ورودی های جدید مدارس علمیه در بحث روان خوانی، تجوید و صوت و لحن در حال برگزاری است که امیدواریم ثمره این آموزش ها را در دوره های بعدی مسابقات نظاره گر باشیم.

بنایی عنوان کرد: فعالیت های قرآنی دارای مقوله های فراوانی همچون پژوهش های قرآنی و سایر رشته هاست که این موضوعات هم باید مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد تا شاهد فعالیت های همه جانبه ای در بخش فعالیت های قرآنی حوزه های علمیه باشیم.

داور ششمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه علمیه قزوین با اشاره به کیفیت این دوره از مسابقات اظهار کرد: کیفیت مسابقات نسبت به دوره های قبل بهتر شده و در رشته های مختلف شرکت کنندگانی داشتیم که به مسابقات سراسری اوقاف (که یکی از رسمی ترین مسابقات کشور است) راه یافته اند و در آینده ای نزدیک عازم آنها مسابقات کشوری خواهند شد، این جای بسی خوشحالی دارد و طلاب حوزه در این مسابقات هم خوش درخشیده اند.

وی تاکید کرد: طلاب حوزه های علمیه باید در بخش فعالیت های قرآنی فقط اکتفا به مسابقات نکرده بلکه باید فراتر به این مسیر ادامه دهند و معاونت های مربوطه حوزه هم با برنامه‌ریزی های خوب و اجرای برنامه های مفید به افزایش کمی و کیفی این آموزش ها کمک نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha