یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

تولیت آستان مقدس قم گفت: باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی در روستا‌ها توجه نمود تا مطالبه مقام معظم رهبری در عرصه تربیت حافظان قرآنی و ترویج برنامه‌های قرآنی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی استان قم و  شورای اساتید جلسات قرآن استان قم که شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در این همایش، با ابراز خرسندی از فعالیت شورای گسترش توسعه معارف قرآنی در استان‌های کشور  اظهار داشت: باید نظرات و پیشنهادات ارائه شده در چنین شوراهایی بعد از بررسی و کارشناسی، اجرایی شود.

وی  در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم، اظهار داشت: در استان قم، روستاها نقش زیادی در حفظ نظام و ترویج آموزه‌های قرآنی دارند که از جمله آنها روستای فردو می‌باشد که در هشت سال دفاع مقدس، با نثار جمع زیادی از بهترین‌های خود، موجب حفظ اسلام شدند.

امام جمعه قم  افزود: باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی در روستا‌ها توجه نمود تا مطالبه مقام معظم رهبری در عرصه تربیت حافظان قرآنی و ترویج برنامه‌های قرآنی محقق شود.

وی تصریح کرد: در گذشته شیعه را متهم می‌کردند که به قرآن توجهی ندارند؛ آنها ما راجدا از قرآن می‌دانستند و این دروغ را نیز تبلیغ می‌کردند. این برنامه قرآنی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها این تبلیغات ضد شیعی وهابیت خبیث را خنثی کرد.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: چنین محافل قرآنی در سراسر کشور و در میان شیعیان جهان، موجب تقویت شیعه و اثبات طریقه اهل بیت علیهم‌السلام است که دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha