شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه، روحانیت را افتخار نظام اسلامی برآمده از خون شهدا و پناهگاه و حافظ دیانت مردم خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ایرج شهسواری، در نشست مشترک ائمه جماعات واعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: روحانیت  افتخار نظام اسلامی بر آمده از خون شهدا است.

وی به جایگاه مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی و فرهنگ سازی جامعه اشاره کرد و افزود: مسجد مأمن و پناهگاه مردم محسوب می شود و نقش اساسی در حفظ دیانت مردم و نهادینه سازی فرهنگ اسلامی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه تصریح کرد: با همفکری وهمدلی اعضای شورای اسلامی شهر و ائمه جماعات، بسیاری از مشکلات شهروندان حل خواهد شد.

حجت الاسلام موسی صفی خانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین نیز در این نشست، گفت: ائمه جماعات به عنوان مدیرمساجد محسوب شده و هیئت امنا باید تعامل بیشتری با آنان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام برنامه های فرهنگی در مساجد با محوریت ائمه جماعات برگزار گردد وآن چیزی که امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، حضور نسل نوجوان وجوان در مساجد می باشد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: دشمنان با انواع توطئه ها می خواهند جوانان و نوجوانان را از مساجد ومراکز دینی دور کنند و ائمه جماعات مساجد باید با برنامه ریزی، این توطئه را خنثی نمایند.

این مسئول فرهنگی، توانمندی، پشتکار وارتباط با مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان را از ویژگی های یک امام جماعت موفق دانست و ابراز داشت: ائمه جماعات باید ارتباط با قشر جوان را در اولویت قرار دهند.

وی، به برگزاری نماز جماعت صبح در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در مساجد شهر قزوین، اقامه نماز جماعت صبح به خوبی صورت می گیرد و به امنیت شهر کمک شایانی می کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین همچنین از تشکیل صندوق قرض الحسنه برای ائمه جماعات مساجد خبر داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha