شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مبلغی

حوزه / رئیس مركزتحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی توجه به مناجات و تدبر در آیات نورانی قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان را عوامل مهم تقویت بعد تقوایی و اخلاقی در وجود انسان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بکوشیم که از لحظه لحظه این ماه عزیز و پرفضیلت، بیشترین بهره را جهت خودسازی و کسب فضیلت تقوا و اخلاق مداری ببریم و به خصوص با مناجات و نیز تدبر در آیات قرآن، این زمینه و بستر را به خوبی در خود فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که بسیاری از گناهان و مفاسد در اثر بی تقوایی و بداخلاقی حاصل می شود ، گفت: معاصی چون غیبت ، دروغ، بدزبانی و بدعهدی، تهمت و سخن چینی و تعدی به آبروی مومنان و غیره از جمله گناهانی است که متاسفانه امروز تا حدودی در جامعه ما شایع شده و راه مقابله با آن ها تمرین خودسازی و تقویت بُعد تقوایی با بهره گیری از معنویت خاص ماه رمضان است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: هیچ کس به سعادت نمی رسد، مگر آن که در درون خود ریشه گناهان و معاصی را خشک کرده و هر چه بیشتر و بهتر در کسب فضایل و درجات معنوی بکوشد ماه رمضان بهترین فرصت برای چنین امری است که نباید آن را به راحتی از دست داد.

 وی همچنین با بیان این که به لطف و اذن الهی، درب های جهنم در این ماه بسته است، خاطرنشان کرد: در این ماه همدیگر را از دعای خیر محروم نکنیم و به خصوص برای هدایت افراد گمراه و جاهل دست به دعا برداریم، چرا که دعا در حق یکدیگر سریعتر به اجابت می رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha