سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

همزمان با روز جهانی مساجد،هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج در قم به مناسبت روز جهانی مساجد با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، حافظی جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، علما، اساتید پاسداران و ائمه جماعات مساجد در اداره کل  تبلیغات اسلامی قم  برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی؛ سید حمید برقعی از شاعران آئینی کشور در اشعاری به مدح اهل بیت(ع) پرداخت.

در ادامه، سید جواد هاشمی مسئول بسیج مساجد و محلات استان قم در سخنان کوتاهی به نقش محوری مساجد در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به هجمه همه جانبه دشمنان اسلام به این سنگر الهی و لزوم توجه هرچه بیشتر به نقش مساجد و ایجاد اتحاد بین امت های اسلامی بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی 21 آگوست مطابق با 30 مرداد همزمان با سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی، به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

در ادامه این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در سخنانی به عظمت مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: تا 17 ماه پس از مهاجرت پیامبراکرم(ص) به مدینه، مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان بوده است.

وی با اشاره به جایگاه زیارتی مسجدالاقصی اشاره کرد و افزود: قبل از اشغال بیت المقدس و مسجدالاقصی، مسلمانان به عنوان عمل مستحب دینی، این مسجد را زیارت می کردند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این که کارنامه رژیم صهیونیستی پس از تشکیل به ظاهر دولتی، بسیار وحشتناک، سیاه، ننگین و ضدبشری است، تصریح کرد: از نقاط سیاه کارنامه جنایت های رژیم صهیونیستی می توان به آتش زدن مسجدالاقصی اشاره کرد.

در پایان این مراسم، برای نخستین بار از 22 نفر از فعالان و خادمین مساجد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha