جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

ما افتخار می‌کنیم که عضو محور مقاومت شامل ایران و سوریه و مقاومت لبنان و فلسطین و تمام انسان های شریفی هستیم که به آزادی و کرامت خود ایمان دارند و بر همین راه نیز استوار خواهیم ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کنفرانس انجمن عربی و بین المللی مبارزه با حمله آمریکا به سوریه در حالی در لبنان برگزار شد که حاضران از یک‌سو، مخالفت خود را با نواختن صدای جنگ در منطقه ابراز می کردند و از طرفی دیگر، از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی‌آمدند؛ موضوعی که زیبایی و نشاط این کنفرانس را فزونی بخشیده بود.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این کنفرانس گفت: ما در برابر هرگونه چالش خارجی و توطئه علیه آینده سوریه در کنار ملت سوریه هستیم، گرچه درخواست اصلاحات در سوریه امری مشروع است، اما ما خواستار راه‌حل سیاسی در این زمینه هستیم و با هرگونه راه حل نظامی مخالفیم.

وی با بیان این که ما دیگر بر سر مفید بودن مقاومت بحثی نداریم؛ چرا که مقاومت اکنون به یک حقیقت ثابت استراتژیک تبدیل شده است، تاکید کرد: معادله ارتش، ملت و مقاومت بر خون و ایثار استوار است و همین بهای استقلال لبنان میباشد و نیاز به اجازه کسی ندارد و هرکس بخواهد این مثلث را نابود کند به دنبال گرفتن جان ما است و هیهات منا الذلة.

* سوریه، محل مواجهه مقاومت و آمریکا شده است

شیخ قاسم بیان داشت: سوریه از موضع خود در محور مقاومت با شیطان بزرگ و فرزند نامشروع آن اسراییل، رو در رو ایستاده و اتفاقات سوریه در واقع مواجهه میان محور مقاومت و محور آمریکا و اسراییل است و آنها می‌خواهند از طریق سوریه محور مقاومت را هدف قرار دهند، هدف آنها تخریب توانایی های سوریه و ملت آن و به حاشیه راندن این کشور و تضعیف مقاومت و آسوده ساختن اسراییل می‌باشد.

وی افزود: ما در دو سال و نیم اخیر شاهد حمایت مالی و تسلیحاتی شورشیان سوریه و فرستادن نیرو از 80 کشور جهان و موضع گیری های عربی و منطقه ای و بین المللی با هدف تغییر در سوریه با استفاده از زور بودیم. ما میگوییم این تخریب هدفمند سوریه حرام است و ما همراه و در کنار ملت مقاوم سوریه، در مقابل تمام چالش های خارجی و توطئه ها ایستاده ایم.

* چرا از برگزاری انتخابات در سوریه هراس دارید؟

جانشین دبیرکل حزب الله گفت: آنها می‌خواهند آنچه را که تاکنون موفق به کسب آن نشده اند به زور از رهبران سوریه بگیرند اما ما به آنها میگویم: شما نباید به جای ملت سوریه تصمیم بگیرید، بگذارید ملت سوریه خود تصمیم بگیرد و سرنوشت خود را رقم بزند. چرا شما از اجرای انتخابات پاک و آزاد در سوریه هراس دارید؟ چرا نمیخواهید مردم سوریه مسؤولان و تعدیلات قانون اساسی خود را انتخاب کنند؟

وی افزود: محور آمریکا برای تغییر موضع و جایگاه سوریه به گزینه نظامی روی آورد اما محور مقاومت پس از مدت زیادی در برابر دخالت های خارجی به یاری سوریه شتافت و ما افتخار میکنیم که عضو محور مقاومت شامل ایران و سوریه و مقاومت لبنان و فلسطین و تمام انسان های شریفی هستیم که به آزادی و کرامت خود ایمان دارند و بر همین راه نیز استوار خواهیم ماند.

* درخواست کمک از آمریکا مایه ننگ است

شیخ قاسم تصریح کرد: ما با سوریه مقاوم هستیم و با تغییر دادن آن به سود محور دیگر مخالفیم. ما خواهان سوریه عرب، مخالف انحراف و وارد شدن آن به پروژه اسراییل هستیم. این مایه ننگ و عار است که مسؤولان نفتی و فؤاد سینیوره(نخست وزیر اسبق لبنان و از متحدان عربستان و غرب) از ارباب خود باراک اوباما بخواهند به سوریه حمله کند و آن را ویران سازد. آیا در دل‌های آنها نسبت به ملت مظلوم سوریه هیچ رحمتی وجود ندارد؟ چرا شما خواستار حمله به اسراییل و یاری ملت فلسطین نمی‌‌شوید؟ آیا آنقدر خوار شده‌اید که قدرت و منصب خود را بر روی جنازه های مسلمانان و از دست بیگانگان، جستجو می‌کنید؟ بدانید که این آرزوی شما هرگز محقق نمی‌شود و سوریه، سران و ملت آن سربلند می‌مانند و ما نیز در هر شرایطی در کنار سوریه خواهیم بود، تا این کشور از این بحران خارج شود.

* مقاومت، کارایی خود را ثابت کرده است

وی خاطر نشان کرد: مقاومت کارآیی خود را در لبنان، فلسطین و عراق ثابت کرده و موفقیت های آن همچون خورشیدی، چشمان جهان را خیره ساخته و اگر مقاومت نبود، اشغال‌گری و دست درازی دشمنان بیشتر از این‌ها بود. اکنون ما نیازی به دفاع از مقاومت و توجیه آن نداریم، بلکه دیگران باید در مورد موضع خود درباره اشغال‌گری توضیح دهند و بگویند اگر ضد اسراییل هستند، چرا با اسراییل مبارزه نمی‌کنند؟

* سفیرسوریه: در برابر شدیدترین دشمنی ها قدرتمندانه ایستاده ایم

از سوی دیگر سفیر سوریه در لبنان نیز در این کنفرانس گفت: در جنگ علیه سوریه از تمام سلاح‌ها، سیستم‌های اطلاعاتی و حمایت های مالی استفاده شده به طوری که سوریه در مدت سی ماه اخیر با شدیدترین دشمنی ها، و حملات و سلاح ها مواجه بوده است، با این حال همچنان قدرتمند و پیروز خواهد ایستاد.

وی افزود: سوریه از تمام برادران و دوستان خود به خاطر حمایت های آنها تشکر می‌کند و با تکیه بر ملت، ارتش و هم پیمانان خود قدرتمند خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ایران و مقاومت، هدف اصلی جنگ علیه سوریه هستند.

* سفیر روسیه: مخالف گزینه نظامی علیه سوریه هستیم

همچنین الکساندر زاسیپکین سفیر رورسیه در لبنان تاکید کرد: کشورش با گزینه نظامی علیه سوریه مخالف است و خواستار مشارکت گسترده بین المللی بر اساس احترام متقابل می‌باشد.

وی خواستار احترام به قوانین بین الملل و ایفای نقش سازمان ملل متحد و شورای امنیت در حل مساله سوریه شد.

زاسیپکین افزود: از نظر ما تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است و ما برای متوقف ساختن خشونت و برقراری مذاکرات میان حکومت و معارضان سوریه بدون هرگونه پیش شرط تلاش می‌کنیم.

* خشونت، درهای توافق را به روی ما می بندد

وی تاکید کرد: به کار گیری زور و خشونت باعث بسته شدن درهای سازش و منجر به افزایش شمار قربانیان بی گناه می‌شود. ما با مسلح سازی معارضان سوریه و سرازیر شدن افراد مسلح از تمام نقاط جهان به سوریه مخالفیم و در مورد انتشار تروریسم هشدار می‌دهیم.

* رئیس حزب الاتحاد: اختیار جنگ از دست آمریکا خارج خواهد شد

در ادامه این کنفرانس، عبدالرحیم مراد رییس حزب الاتحاد لبنان گفت: در گذشته بخش زیادی از سرزمین های ملت لبنان در اشغال دشمن غاصب بود، اما ملت لبنان تصمیم گرفت که حق خود را بازپس گیرد و با تشکیل معادله ارتش، ملت و مقاومت بخش زیادی از سرزمین های اشغال شده خود را پس گرفت و پس از آن نیز برای آزادسازی باقی سرزمین های خود تلاش کرد و بدین ترتیب توانست در سال 2000 ارتش صهیونیستی را با خواری و ذلت تمام مجبور به عقب نشینی کند و پس از آن نیز در سال 2006 به یک پیروزی بزرگ در برابر همین ارتش دست یافت.

وی افزود: هرگونه حمله جدید آمریکا به سوریه همانند بازی و تفریح نخواهد بود و آمریکا نخواهد توانست این جنگ و تبعات آن را کنترل کند. البته ما میدانیم که تجاوز و دشمنی آمریکا با سوریه از همان روزهای نخست اتفاقات سوریه آغاز شده و واشنگتن تمام هم پیمانان و مزدوران عربی و غربی خود را به این جنگ فراخواند و با تشکیل گروه های شورشی مبارز، آنها را روانه سوریه کرد تا در این کشور به فساد و تخریب زیرساخت ها بپردازند و موجب ترس و هراس و کشتار شهروندان و مهاجرت آنها به کشورهای همسایه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha