سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

جلسه پاسخ به شبهات مهدویت با حضور طلاب خواهر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه و با حضور کارشناسان این عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، یکی از اساتید حوزه علمیه کرمانشاه در جلسه پاسخ به شبهات مهدویت که طلاب خواهر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارداشت: دشمنان اسلام و انقلاب به دلیل نزدیکی شبهه به حق، با شبهه افکنی در میان مردم پایه ایمان و اعتقاد آنان را مورد حمله قرار داده اند که متاسفانه  در این میان عده ای دچار آسیب های شدید می گردند.

خانم رضایی با اشاره به وظیفه سنگین و خطیر طلاب در بحث شبهه شناسی و پاسخگویی درست به شبهات مردمی گفت: طلاب نباید مسئولیت خود را در این رابطه فراموش کنند، بلکه باید با فعالیت های علمی و فنی، پادزهری در مقابل زهر شبهه افکنان ارائه کنند.

وی در ادامه به تحقیقات میدانی شبهات مهدویت و پاسخ به سوالات مفید در این زمینه اشاره کرد و افزود: متاسفانه گاهی طلاب نیز بدون هیچ قصد و منظوری،  اسیر امواج شبهات شبهه افکنان شده و زمینه گسترش و ترویج آن را خصوصا در میان قشر کم سال فراهم، می‌آورند.

خانم رضایی ضمن ابراز نگرانی از سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی بسیار دشمنان اسلام و مهدویت گفت:دشمنان حضرت ولی‌عصر(عج) کاری می کنند که مردم اصل ارزشمند مهدویت را فراموش کرده و اذهان، درگیر و سرگرم مسائل فاقد ارزش شوند.

 این مدرس حوزه ضمن بیان این اصل که بایدپاسخگویی به سوالات و شبهات مهدویت علاوه بر جذابیت، مفید نیز باشد افزود:طلاب باید بینش شخصیت حقیقی و حقوقی امام عصر(عج) ،هدف و راه ایشان را برای مخاطب بیان کنند.

وی با اشاره به غنی بودن منابع شیعی خاطرنشان ساخت: ائمه اطهار (علیهم‌السلام)  هرجا که لازم است چیزی را بدانیم، در قالب آیات وروایات به ما یادآوری کرده‌اند، لذا امروز وظیفه ما است تا ابتدا شبهات را شناسایی و با ارجاع دادن به متون دینی خود پاسخ آن را استخراج و در اختیار جامعه قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha