یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

طلاب و روحانیون باید برای حفظ و صیانت از فرهنگ علوی و ترویج آن تلاش کنند و این امر صرفا با تحصیل علم حاصل نمی‌شود، بلکه باید مبلغ دین و معارف اهل بیت(ع) نیز باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهنده، در مراسم تجلیل از طلاب برتر مدرسه علمیه رسالت قم که در ایام ولایت امیرالمومنین علی‌(ع) برگزار شد، با اشاره به حیات درخشان مولای متقیان، گفت: برای امیرمومنان‌(ع) سه ولایت وجود دارد که اولین ولایت آن، شکاف کعبه و تولد ایشان در خانه خداست.

وی ایمان آوردن آن حضرت به رسالت پیامبر‌(ص) در سن 13 سالگی را ولایت دوم ذکر کرد و افزود: حضرت امیر(ع) اولین کسی بود که به دین مبین اسلام ایمان آورده است.

استاد حوزه علمیه قم با اعلام وصایت و جانشینی از سوی رسول اکرم‌(ص) در روز عید غدیر را سومین ولایت امیرالمومنین‌(ع) برشمرد و گفت: ولایت سوم آن حضرت در روز مبارک غدیر اتفاق افتاد که این ولایت به‌عنوان اکمال دین و اتمام نعمت برای مسلمین مطرح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهنده با اشاره به رسالت خطیر طلاب در حفظ و صیانت از فرهنگ علوی،‌ تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید برای حفظ و صیانت از فرهنگ علوی و ترویج آن تلاش کنند و این امر صرفا با تحصیل علم حاصل نمی‌شوند، بلکه باید مبلغ دین و معارف اهل بیت(ع) نیز باشند.

وی با اشاره به به لزوم تزکیه نفس، ابراز داشت: ذکر خدا بهترین راه تهذیب نفس است؛ البته یاد خدا تنها با ذکر زبانی کافی نیست و باید با ذکر قلبی و جوارحی هم همراه باشد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تشویق طلاب به "دائم الوضو بودن"، یادآور شد: "دائم‌الوضو بودن" اثرات فراوانی برای روح و روان آدمی دارد و موجب جذب توفیقات الهی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha