جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

نشست هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه های علمیه سراسر کشور با موضوع«بررسی نقش عرفان عملی در تربیت اخلاقی» به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در سالن اجلاس دانشگاه مجازی المصطفی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی در این مراسم طی  سخنانی  اظهارداشت: برخی عرفان هایی که امروز معرفی می‌شوند، مانند کامپیوتر بوده و فاقد هرگونه شعور و درک هستند .

وی با بیان این که مقوله اخلاق دارای  تعاریفی است بیان داشت: اگر حوزه های علمیه را  از مباحث فلسفی محروم کنیم، خود را  خلع سلاح کرده ایم ولذا  کار شبهه‌پراکنی دشمنان را راحتر خواهیم  کرد .

این استاد حوزه افزود: مباحثی را  که متوجه نشدیم  را نباید  شرک تلقی کرده ، بلکه باید محسنات را بگیریم  .

 درادامه حجت الاسلام والمسلمین سروی نیز طی سخنانی اظهارداشت: راه یافتگانی چون، باباطاهر عریان، بدون هیچ کلاس ودرسی  به مقامات می‌رسند و کسانی که دارای علم و دانش  همچون سلمان بوده  نیز مقام عالی دارند.

وی با بیان این که  تشیع ناب لبنان  یادگار ابوذر غفاری است افزود:  متاسفانه دانشگاه الازهر مصر، ابوذر غفاری را کمونیست معرفی می‌کند درحالی که عرفان ابوذر ناب و بسیار بالا بوده است،

حجت الاسلام انواری  یکی دیگر از اساتید اخلاق نیز در این نشست  بیان داشت: باید حوزه اهتمام بیشتری به مباحث اخلاقی داشته باشد.

وی افزود: مباحثی را مطرح کنیم، که برای طلبه های سطوح مختلف  قابل فهم باشد و بتوانند نهایت استفاده را کنند.

این استاد اخلاق اضافه کرد: معرفی  چهره های عرفانی  در بین دانشجویان و حوزه های علمیه تاثیر گذار است.

حجت الاسلام انواری  بیان داشت: اساتیدی که برای حوزه های علمیه برای تدریس اخلاق مراجعه  می‌کنند نیازهای طلاب جدیدالورود را در مباحث  اخلاقی  در نظر بگیرند  .

حجت الاسلام والمسلمین محمودی یکی دیگر از اساتید اخلاق حوزه با اشاره به خاطره ای از حضرت امام راحل طی سخنانی گفت: امام راحل ازافرادی بودند که  ا متخلق به اخلاقی الهی  بودند که در مقابل استکبار و حکومت طاغوت ایستادگی کردند .

وی با بیان این که باید سعی شود طلبه ها مادی بار نیایند افزود: حضرت امام راحل در طول زندگی خود هیچگاه به سمت مادیات نرفتند که توانستند کاریکصدبیست وچهارهزار پیامبر را انجام دهند .

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha