چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

ما با آمریکا و کشورهای 1 + 5 مذاکره می‌کنیم اما شعار مرگ بر آمریکا همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، روز شنبه در یادواره شهدای روحانی آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، مساله حیات را یکی از مسایل مجهول برای بشریت دانست و خاطرنشان کرد: در برخی متون دینی از آثار حیات و مصادیق انسان حی و احیاء نام برده شده، از جمله آنها این‌گونه بیان شده ملتی  زنده است که دارای عدالت فردی و اجتماعی باشد.

وی افزود: در روایات اسلامی بیان شده که اگر کسی مفید به حال جامعه باشد، زنده است و اگر انسان مفیدی نباشد و خیرش به جامعه نرسد از اموات است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهدا از مصادیق احیاء شمرده شده اند، تصریح کرد: در آیات قرآن اشاره شده که حتی خیال هم نکنید که شهدا مرده اند بلکه آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می خورند.

آیت الله مجتهد شبستری علما را از دیگر مصادیق احیاء دانست و عنوان کرد: در بحارالانوار ذکر شده که طالب علم و تحصیل زنده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه شهدای روحانی جزو عالمان شهید هستند، خاطرنشان کرد: شهدا زنده هستند چون اثر وجودی شان باقی است، اگر شهید اول ها و شهید ثانی ها در راه اسلام و ولایت شهید شدند، آثارشان باقی است و تداوم اسلام نیز به برکت خون مقدس این شهداست.

وی ادامه داد: دشمنان در طول قرن ها با اسلام و تشیع مبارزه کرده و تلاش نمودند از اسلام ناب و اسلام تشیع اثری باقی نماند اما روز به روز هم مکتب اسلام و هم مکتب تشیع روبه گسترش است و این به برکت دو گروه شهدا و علماست.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: عالمان شهید هم از مرزهای اعتقادی هم از مرزهای جغرافیایی حفظ و حراست کردند، به طوری‌که تعداد زیادی از  141 شهید روحانی استان آذربایجان شرقی در جبهه ها شهید شدند، آنها خواستند هم با نثار خون و هم بیان شان از اسلام و شریعت حراست کنند.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: شیخ فضل الله نوری حاضر شد به پای چوبه دار برود، اما گفت من مشروطه مشروعه، گفتم نه مشروطه انحرافی که مکاتب غربی جای اسلام بنشینند، این شهید حاضر نشد حتی یک ساعت، پرچم بیگانه را بر بالای بام خانه خود به اهتزاز دربیاورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهید محلاتی سه روز در هفته در جبهه بود، شهادت نصیب هر فردی نمی‌شود، اما فضیلت حق شهید محلاتی بود که در خدمت امام (ره) بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه روحانیت در قبال راه شهدا اظهار داشت: تقدیر از شهدای روحانیت خوب است، اما ما وظیفه داریم تا از شهدای روحانی درس های فضیلت را یاد بگیریم.

*شعار مرگ بر آمریکا نباید کمرنگ شود

امام جمعه تبریز حضور در صحنه را از وظایف مردم عنوان کرد و گفت: کم ترین وظیفه ما حضور در صحنه است، ما دستورات امام (ره) را فراموش نکردیم، ایشان در اغلب سخنرانی ها راجع به شیطان بزرگ آمریکا صحبت کرده است، هنوز بیانات مقام معظم رهبری با تعبیرات مختلف در گوش ما طنین انداز است که فرمودند ما به آمریکا اعتماد نداریم.

آیت الله مجتهدشبستری در ادامه افزود: پس از سفر رییس جمهور به نیویورک و گفتگوی تلفنی رییس جمهور با  اوباما، رییس جمهور آمریکا بلافاصله گفت گزینه نظامی علیه ایران هنوز روی میز است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از ادعای برخی مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا اظهار داشت: این شبهات واهی بی اساس است، نباید شعار مرگ بر آمریکا در تظاهرات کمرنگ شود، دولتی که از هم پیمانانش جاسوسی می کند، آیا به ما خیانت نخواهد کرد؟

آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: ما با آمریکا و کشورهای 1 + 5 مذاکره می‌کنیم اما شعار مرگ بر آمریکا همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha