جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برنامه‌های حرم مطهر و مسیر حرکت دسته‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان با بیان این که خادمان کریمه اهل‌بیت(س) در تاسوعا و عاشورای حسینی، پذیرای شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند، به مسیر حرکت دسته‌های عزاداری و ورودی و خروجی‌های تعیین شده برای آنها در حرم مطهر اشاره کرد و گفت:‌ هیئت‌های عزاداری که از سمت خیابان امام خمینی(ره)،‌ نیروگاه،‌ شاه ابراهیم(ع) و... حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر میدان شهید مطهری، پل شادمان، ورودی درب 22 صحن جوادالائمه(ع)، درب 21 مسجد اعظم وارد حرم مطهر شده و پس از عزاداری از مسیر درب 20 خارج شوند.

وی ادامه داد: دسته‌های عزاداری که از سمت بلوار امین، صفائیه، خیابان انقلاب، خیابان شهید طالقانی و...، حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر درب شماره 3 صحن امام رضا(ع) وارد حرم مطهر شده و پس از عزاداری وسوگواری از درب شماره 5 خارج شوند.

مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اختصاص درب‌های ورودی‌ 14، 15، 16، 17،‌ 18، 19، 22، 23 و 24 برای خانواده‌ها، خاطرنشان کرد:‌ در تاسوعا و عاشورای حسینی ورودی‌های 1، ‌5، ‌8، 9 و 10 نیز ویژه آقایان و ورودی‌های 6 و 7 ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام صادقی، درباره اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر، اظهار داشت: در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز جماعت در صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن فاطمی (ضلع شرقی حرم)  و میدان آستانه اقامه می‌شود؛ همچنین در مسجد اعظم و شبستان امام خمینی(ره) نیز نماز جماعت ویژه برادران اقامه می‌گردد.

وی با اشاره به مسدود بودن صحن امام هادی(ع) معروف به صحن عتیق به دلیل ساخت و ساز،‌ گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی درب مدرسه علمیه فیضیه از میدان آستانه به سمت صحن جوادالأئمه(ع) حرم مطهر به روی برادران باز می‌باشد.

مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان به برگزاری آیین احیای شب عاشورا در حرم مطهر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مراسم احیای شب عاشورای حسینی با برپایی آیین‌های محفل انس با قرآن و عترت و عزاداری و سوگواری از ساعت 1 بامداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha