شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که 4هزار هکتار منابع طبیعی به موقوفات منتقل شده است گفت: سازمان اوقاف برای تسریع در امور و دقیق شدن برنامه‌ها از جدید‌ترین ابزار روز استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی که در دفتر معظم‌له برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان اظهار داشت: سازمان اوقاف برای تسریع در امور و دقیق شدن برنامه‌ها از جدید‌ترین ابزار روز استفاده می‌کند.

وی افزود: ساماندهی بخش‌نامه‌ها ثبت‌ اسناد رسمی موقوفات و رفع اختلافات میان سازمان‌ها و منابع طبیعی، از مهمترین کارهایی است که انجام شده و بر اساس آن، 4هزار هکتار منابع طبیعی به موقوفات منتقل شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در مورد امامزادگان و بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: علاوه بر رسیدگی به امور عمرانی و آبادانی نزدیک سه هزار بقعه  متبرکه در کشور در زمینه بازسازی و مرمت، کارهای فرهنگی گسترده‌ای نیز در آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ خیمه‌های معرفت و امامزادگان گفت: در این برنامه روحانیون با حضور در بقاع متبرکه به ویژه در مناسبت‌های خاص مذهبی عهده‌دار برنامه‌های برگزاری فرهنگی و تبلیغی می‌شوند.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف اظهار داشت: این مسابقه‌ها در سطح استانی کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود که با استقبال گسترده‌ای همراه بوده، تا جایی که از شرکت 35 هزار نفر در سال 88 امسال نیز این رقم به یک میلیون 200هزار نفر رسیده است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه برای تربیت 200 هزار حافظ قرآن در سال ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه مجموعه فعالی است که برای رسیدن به نقطه مطلوب، راه درازی در پیش رو دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha