جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

رییس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:فرهنگ پژوهش، استقرار منظومه­ای از ارزش­هاست که در سایه آن، حقیقت پژوهش و پژوهشگر روشن می­گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عصر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و رونمایی از کتاب­های این  مرکز با اشاره به ضرورت علم­گرایی و پژوهش­محوری در جوامع، اظهار کرد: حیات هر کشوری به علم است و حیات علم نیز به پویایی پژوهش آن بستگی دارد..

وی با بیان این که علم بدون پژوهش، همچون کالبد غیرکارآمد و منفعل به حوادث و شرایط است، افزود: اگر پژوهش در راستای نیازهای واقعی جامعه باشد، می­تواند کارساز و زنده به ایفای نقش خود در جامعه ادامه دهد.

رییس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که پژوهش، با نوآوری و توان پاسخگویی زنده می­ماند، خاطرنشان کرد: وجود روش علمی در پژوهش، مدیریت پژوهشی و امکانات پژوهشی، منجر به پاسخگویی پژوهش در جامعه می­شود.

حجت­الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان این که پژوهش، بدون ایجاد فرهنگ پژوهش ارزشی ندارد، بیان کرد: فرهنگ پژوهش، استقرار منظومه­ای از ارزش­هاست که در سایه آن، حقیقت پژوهش و پژوهشگر روشن می­گردد.

وی نگاه مرکز تحقیقات اسلامی را مطابق­سازی قانون و موضوعات شرعی دانست و عنوان نمود: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، تجربه­ای نو در تعامل حوزه و مجلس است که خود به دنبال موضوعات مهم پژوهشی می­رود و نگاهی نزدیک به واقعیت­های جامعه دارد.

 

هدف فعالیت­های مرکز تحقیقات مجلس؛

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: این مرکز مهم، از تک­اندیشی در عرصه پژوهش و تبادل آرا دوری می کند و تلاش می­نماید تا نخبگان فقه و حقوق را در کنار هم گرد آورد تا در کنار مطالعه و پژوهش جمعی به دستاوردهای مورد نظر خویش دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان کرد: پژوهشگران این مرکز، نقش فعالی در مباحث کمیسیون­های مجلس شورای اسلامی دارند و درصدد پاسخ به نیازهای فقهی و قانونی مطرح شده در این کمیسیون­ها هستند.

وی با بیان  این که این مرکز به دنبال تألیف کتاب­ به عنوان بخشی از فعالیت­های خود نیست، یادآور نمود: دو کتابی که در این مراسم رونمایی می­شود، از جمله مفاخر علمی این مرکز به شمار می­آیند که امید است مورد استفاده علاقه­مندان قرار گیرد.

خاطرنشان می شود، در پایان این مراسم، از دو اثر ارزشمند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با عنوان "مسجد، دین و قانون­گذاری" و "کتابشناخت حقوق اسلامی" رونمایی گردید و در ادامه از پنج پژوهشگر برگزیده این مرکز حجج اسلام  والمسلمین جواد حبیبی­تبار، سید عباس موسویان، احمدرضا عابدی، محمدمهدی مقدادی و حسین جوان­آراسته تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha