سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تأكيد بر حفظ و احياي موقوفات گفتند: موقوفاتي كه در زمان حكومت پهلوي سندسازي شده و از حالت وقف خارج شده به حالت اوليه‌ وقف برگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  معظم له  امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به تشریح اهمیت وقف و لزوم احیای موقوفات پرداختند.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات سازمان اوقاف یادآورشدند:مسئله وقف بسیار مهم و اساسی است، هرچه در راه ترویج قرآن و معارف اسلامی وقف شود، بسیار خوب و شایسته است و در پیشگاه الهی اجر و ثواب اخروی خواهد داشت.

معظم له افزودند:مسئله وقف و رسیدگی به امامزاده ها سابقه طولانی در اسلام داشته است  و همه این کارها که در راه حفظ دین و شریعت و گرایش مردم به معنویت انجام می شود باعث افتخار است.

این مرجع تقلید رسیدگی و تجهیز مدارس علوم دینی را مهم دانستند و افزودند:مدارس دینی اگر گسترش یابند و برعظمت آنها افزوده شود، اسباب رونق دین می شود،چرا که این حوزه های علمیه هستند که در طول تاریخ سبب حفظ دین شده اند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزودند:مسئله موقوفات و وقف نامه ها، بسیار مهم و اساسی است و لازم است که توجه کافی به آن شود تا مردم متدین ما تشویق  به وقف در راه حفظ دین و مکتب اهل بیت(ع)شوند.

معظم له ضمن تأكيد بر احياي بسياري از موقوفاتي كه در زمان حكومت پهلوي سندسازي شده و از حالت وقف خارج شده است گفتند: وظيفه‌ مسئولين اين است كه آنها را احيا نموده و سندهاي جعلي آنها را باطل نمايند و به حالت اوليه‌ي وقف برگردانند.

*تعظیم شعائر الهی

ایشان در پایان خاطر نشان کردند:همه کارهایی که در راه حفظ دین و ترویج دین مقدس اسلام انجام می شود، مصداق تعظیم شعائر می باشد و اهل بیت گرامی پیامبر(ع) و شخص امیرالمومنین(ع) نیز  موقوفات زیادی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha