سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

مدیر مدرسه علمیه صالح آباد رشت گفت: طلاب با آمادگی کامل جهت حضور در امتحانات پاسخگوی زحمات خود و اساتید گرانقدر خود باشند، زیرا موفقیت آنان در این امتحانات قدر دانی از اساتید به شمار می رود.

حجت الاسلام رحمان زاده درگفت وگو با خبرنگار حوزه در این مدرسه گفت: انسان در همه حال مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرد.فلسفه وجودی آفرینش انسان نیزامتحان است. در سال های گذشته امتحانات به صورت استاد محوری بود به این نحو که طلاب پس از در محضر اساتید برجسته دوران خود، برای ارتقا علمی از آنها امتحان به عمل می‌آورد و بر این اساس طلاب مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند.

این استاد حوزه افزود: اصل امتحان معقول ، منطقی و درست است زیرا افراد خودشان را مورد ارزیابی قرار دهند البته استاد محوری ملاک ومعیار خوبی برای گرفتن امتحان است .

وی استفاده از شرح دروس و فایل های صوتی و تصویری کمک درسی که در چند سال اخیر در حوزه رشد کرده است را  برای طلاب مضر دانست وافزود:استفاده بی رویه طلاب به شروح وجزوات، کیفیت درسی طلبه را پایین می آورد و او را از جست و جو در منابع مختلف باز می دارد .

مدیر مدرسه علمیه صالح آباد رشت، درخصوص طرح سوالات در  مدارس علمیه  بیان داشت: نحوه طرح سوال در حوزه اینگونه است که سوالات سخت، متوسط  وآسان طرح می‌شود، اما نحوه به کار گیری این سوالات بستگی به محیط تحصیلی دارد ،چون ممکن است سوالی برای طلاب اهل قم آسان باشد، اما برای طلاب شهرستانها سوالی سخت باشد.

حجت الاسلام رحمان زاده گفت: طرح سوالات پایه های اول و دوم در اختیار مدارس علمیه شهرستان ها قرار گرفته به نظر می رسد باتوجه به شرایط تحصیلی و کمبود اساتید قوی طرح سوالات  تمامی سطوح و پایه های حوزوی شهرستان ها به این شکل در اختیار مدارس علمیه قرار داده شود بهتر است.

مدیر مدرسه علمیه صالح آباد گفت: مدیریت استان طی ابلاغ برنامه آموزشی و شیوه برگزاری امتحانات ،طرح سوالات نیمسال اول و دوم پایه های اول و دوم و نیمسال اول پایه سوم را در اختیار ما قرار داده اند ، اما سوالات نیمسال دوم پایه سوم از قم به دست ما خواهد رسید .

وی افزود:در راستای آمادگی طلاب با نحوه امتحان،  به طور جدی ازآنان امتحانات کتبی و شفاهی به عمل  می آید تا طلبه ها با نحوه سوالات آشنایی کامل را داشته باشند و همچنین برنامه امتحانی حوزه علمیه صالح آباد نیز بر روی وبگاه مدرسه گذاشته شده و نتایج ا متحانات هم از همان طریق به طلاب اعلام می شود .

حجت الاسلام رحمان زاده حضور طلاب صالح آباد  درامتحانات پیش رو را مثبت ارزیابی نمود وخاطر نشان ساخت: با توجه به زحمات زیادی که اساتید متحمل شده اند و همچنین پیگیری هایی که کادر مدیریتی مدرسه انجام داده است انتظار داریم، طلاب نمرات خوبی را از این امتحانات کسب کنند تا پاسخگوی زحمات خود و اساتید باشند، زیرا موفقیت آنان در این امتحانات  قدر دانی از اساتید به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha